۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستند

نیروهای مسلح آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستند

رشت- رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح ایران قادر به پاسخگویی به هر تهدیدی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مصطفی محمد نجار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ۳۱ مرداد در تقویم به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده و این نامگذاری نشان دهنده اهمیت دفاع و صنعت دفاعی در کشور است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم قوی شدن در عرصه‌های مختلف علمی، داخلی و بازارهای خارجی افزود: در جهانی که کشورهای سلطه‌گر بر انسانیت حکومت دارند صنعت دفاعی ضروری است.

وی با اشاره به‌پیشرفت‌های متعدد دفاعی در طول ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی، گفت: وزارت دفاع با استفاده از قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزای در جهت افزایش قدرت بازدارندگی برای کشور تلاش کرده است.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: امروز نیروهای مسلح ایران قادر به پاسخگویی به هر تهدیدی است و در سطحی از آمادگی قرار دارند که دشمن دیگر جرأت بیان گزینه نظامی ندارد.

وی با اشاره به اقدام تروریستی چند روز اخیر شاهچراغ گفت: این اقدام تروریستی اوج خباثت دشمن را برملا ساخت اما وحدت مردم را بیشتر خواهد کرد، لذا استکبار بداند تأمین امنیت خلیج فارس بر عهده ملت‌های منطقه و جمهوری اسلامی است.

صنعت هوایی به سرعت توسط متخصصین داخلی پیشرفت کرده است

نجار با تاکید بر انگیزه بالای نیروی انسانی متعهد و متخصص در وزارت دفاع اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف بهره‌وری بخش دفاع حرکتی مستمر است، از این رو، در حوزه‌های مختلف زمین، هوا دریا به پیشرفت‌های زیادی رسیده و این روند ادامه دارد.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه صنعت هوایی به سرعت توسط متخصصین داخلی پیشرفت کرده است، تصریح کرد: در صنعت موشکی از توانایی بسیاری برخورداریم تا جایی که دشمن را تا شعاع دو هزار کیلو متری هدف قرار داده و نقطه‌زنی موشک و ارتقا سامانه‌های پدافند هوایی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است، تصریح کرد: تحرک در تجارت خارجی به عنوان یک رویکرد اساسی در دستور کار وزارت دفاع است و در توسعه صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی و پیوند اقتصاد با امنیت نیز گام برداشته‌ایم.

نجار با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ محقق و پژوهشگر و ۱۰۰۰ پروژه تحقیقاتی درجه یک در دستور کار وزارت دفاع است، اضافه کرد: ورود به عرصه‌های جدید ماهواره بر، کمک به اشتغال و آبادانی کشور با توسعه در بخش اقتصادی و ساخت پالایشگاه و طرح‌های عمرانی بزرگ، فعالیت ۱۰۰۰ فروشگاه و شبکه توزیع و کمک به دولت در توزیع و تنظیم باز از برنامه‌های وزارت دفاع است.

کد خبر 5864308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha