۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

زائران اربعین دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند

زائران اربعین دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به صدور گذرنامه دائمی و زیارتی در استان، گفت: زائران اربعین دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد گذرنامه برای زائران اربعین در کرمانشاه شامل حدود ۱۰ هزار گذرنامه اصلی و هفت هزار و ۵۰۰ جلد نیز گذرنامه موقت صادر شده است.

وی افزود: هزینه صدور گذرنامه دائمی ۴۵۰ هزار تومان و گذرنامه موقت (زیارتی) ۵۰ هزار تومان است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضاها از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقاضا می‌شود چنانچه قصد دریافت گذرنامه و سفر زیارتی دارند از هم اکنون به محل‌های مورد نظر مراجعه و با همکاری با متولیان امر پیگیر امورات گذرنامه خود باشند.

حاجیان با بیان اینکه فعلاً دستورالعملی از مرکز برای صدور گذرنامه اصلی یا موقت در مرز ابلاغ نشده است، گفت: متقاضیان برای گذرنامه دائم می‌توانند به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ و برای گذرنامه زیارتی به آدرس کرمانشاه - چهار راه شهیاد، جنب پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

وی همچنین از معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور نیز خبر داد و بیان کرد: این معافیت صرفاً مربوط به مرزهای زمینی است و افرادی که از طریق پروازهای هوایی اقدام به سفر می‌کنند باید عوارض خود را پرداخت کنند.

حاجیان خاطر نشان کرد: مسافرین پروازهای اقلیم کردستان عراق و مرزهای زمینی غیر اربعینی مشرف به خاک کشور عراق (شوشمی - پرویزخان) شامل این تسهیلات نمی‌شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان و با اعلام اینکه گذرنامه‌های زیارتی صرفاً از مرزهای زیارتی کشور و در استان کرمانشاه نیز از مرز زمینی خسروی قابل استفاده برای خروج از کشور است، گفت: این نوع گذرنامه فقط در ماه‌های محرم و صفر دارای اعتبار است.

کد خبر 5864345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha