۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳

رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف استان تهران در گفتگو با مهر:

استفاده از نخبگان قرآنی در محافل انس با قرآن بقاع متبرکه تهران

استفاده از نخبگان قرآنی در محافل انس با قرآن بقاع متبرکه تهران

شرفی با اشاره به استفاده از نخبگان قرآنی در محافل انس با قرآن بقاع متبرکه تهران گفت:مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن فردا برگزار می شود.

سید مهدی شرفی رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: مسابقات مرحله استانی سازمان اوقاف و امور خیریه از ۲۳ مرداد کار خود را در بخش بانوان آغاز کرد و تا پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه ادامه داشت. بخش برادران نیز از پنجشنبه آغاز شد و فردا ۲۹ مرداد ماهاین بخش نیز به پایان خواهد رسید. همچنین اختتامیه این مسابقات فردا ۲۹ مرداد ماه در هتل ارم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران با سخنرانی حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشگری همراه با تجلیل از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.

شرفی افزود: در بخش خواهران ۹۴ شرکت کننده و در بخش برادران ۱۶۹ نفر به رقابت پرداختند. در مسابقات مرحله استانی نتایج اعلام می‌شود و متناسب با سطح کیفی مسابقات، مرکز امور قرآنی سهمیه‌ای برای هر استان مشخص می‌کند و به نسبت آن افراد به سطح بالاتر وارد می‌شوند. ممکن است در یک رشته‌ای کمتر از سه نفر و یا بیشتر وارد مرحله بعد شوند.

رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: در گروه آقایان در رشته حفظ پنج جز یک نفر، حفظ ۱۰ جز پنج نفر، حفظ ۲۰ جز ۱۰ نفر، حفظ کل ۱۸ نفر، قرائت ترتیل ۳۲ نفر، قرائت تحقیق ۴۷ نفر، اذان ۲۱ نفر و دعاخوانی ۱۴ نفر حضور دارند. در گروه داوری این دوره از مسابقات نیز مجموعاً ۲۰ داور ملی و بین‌المللی شامل ۱۰ نفر در گروه آقایان و ۱۰ نفر در گروه بانوان و چهار ناظر در هر دو گروه حضور داشتند.

وی دامه داد: در گروه داوری بانوان اعظم الماسی و مرضیه دیانی در بخش تجوید، سمانه کوچکی و زینب آقایی در بخش لحن، مریم منصوریان‌فر و نجات صحاف در بخش صوت، هاجر حیدری و فرشته مسجدی در بخش وقف و ابتدا و الهام ماندگارمهر و نجمه شبانی‌قهرودی در بخش حسن حفظ حضور دارند. ناظران این بخش فاطمه حسین‌فر و فاطمه خانی‌زاده هستند.

شرفی اضافه کرد: در گروه آقایان نیز محمدرضا پورزرگری و مسعود سیاح‌گرجی در بخش تجوید، علی‌اکبر ملکشاهی و رضا محمدپور در بخش لحن، حمیدرضا احمدی‌وفا و امین پویا در بخش صوت، حسین اخوان‌اقدم و کریم دولتی در بخش وقف و ابتدا و امیر آقایی و مهدی عباسی در بخش حسن حفظ حضور دارند. ناظران بخش آقایان نیز سیدمحمد صالح‌نژاد و سیداحمد مقیمی بودند.

رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران در خصوص جوایز این دوره گفت: جوایز این دوره از مسابقات به صورت نقدی به حساب شرکت کنندگان پرداخت می‌شود و طبق برنامه‌ای که سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص کرده است، این پرداختی‌ها به عنوان جایزه انجام خواهد شد. رشته‌ها هم با هم دیگر متفاوت هستند. همچنین نظر به مساعدت اوقاف استان تهران درصدی برای تشویق و ارج نهادن شرکت کنندگان افزایش خواهد داد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های قرآنی گفت: نخبگان قرآنی استان تهران که در همین مسابقات شرکت کننده هستند در مراسم‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود. به عنوان مثال در موضوعات داوری بحث‌های آموزشی، محافل انس با قرآن که در بقاع متبرکه شاخص استان تهران برپا خواهد شد، از آنها استفاده می‌شود. مجری بخش خواهران در این دوره از مسابقات از شرکت کنندگان همین دوره بوده است.

شرفی با اشاره به اینکه همه بخش‌های مسابقات بانوان توسط خود آنها انجام می‌شد، گفت: در بخش خواهران داوران، ناظران، گروه صوت و تصویر، دکور و عکاسی و فیلمبرداری از بانوان هستند.

کد خبر 5865110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha