۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲

جولایی مطرح کرد؛

۹۸ درصد زندانیان آزاد شده بدهکاران مالی، مهریه و نفقه بوده‌اند

۹۸ درصد زندانیان آزاد شده بدهکاران مالی، مهریه و نفقه بوده‌اند

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: ۹۸ درصد زندانیانی که آزاد شده‌اند بدهکاران مالی، مهریه و نفقه بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسدالله جولایی رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه از تشکیل ستاد دیه بیش از ۳۰ سال می‌گذرد گفت: از شروع ستاد دیه ۱۶۰ هزار زندانی غیر عمد از زندان رهایی یافته اند که تحقق این امر با همکاری مسئولان و همیاری خیران میسر شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۳ هزار و ۲۴۷ زندانی غیر عمد از زندان آزاد شده‌اند ادامه داد: در مدت پنج ماه اخیر ۳ هزار و ۱۴۲ زندانی مرد و ۱۳۲ نفر زندانی زن آزاد شدند مبلغ بدهی این زندانیان حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که در فرایند رسیدگی با تلاش شبانه روز تا میزان ۲۳ درصد محکوم به، از حق خود گذشت کردند.

جولایی گفت: حدود ۹۸ درصد زندانیان آزاد شده بدهکاران مالی، مهریه و نفقه بوده‌اند و با همکاری ستاد دیه و مجلس به جای حدود ۴۰۰ هزار راننده در زندان، تنها ۱۲ راننده در زندان بوده‌اند همچنین از میان آزادشدگان ۲۳ نفر از مجرمان حوادث کارگاهی، ۲۳ مجرم شبه عمد، ۲ هزار ۲۳۵ نفر بدهکار مالی، ۲۳۹ نفر بدهکار نفقه و ۹۲۳ نفر بدهکار مهریه بوده‌اند.

رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور با بیان اینکه آمار زندانیان غیر عمد هم اکنون ۱۲ هزار ۶۵۰ نفر است گفت: از این جمع ۲۶۹ نفر خانم و ۱۲ هزار ۱۸۱ نفر مرد هستند و از این تعداد زندانیان حوادث رانندگی ۱۰۸ نفر هستند که تعدادی گواهی نامه ندارند یا مواد مخدر حمل کرده‌اند، همچنین ۴۱ زندانی حوادث کارگاهی، ۹۹ محکومیت شبه عمد، ۹ هزار ۹۵۱ نفر محکومیت مالی، ۲ هزار ۲۴۴ نفر بدهکار مهریه، ۱۸۳ بدهکار نفقه در صف درخواست کمک هستند.

وی بیان داشت: خوشبختانه بسیاری از مردم در محرم امسال در سایه همراهی اجتماعی در کنار اقامه عزا در حوزه حمایت از زندانیان نیز نیازمند درخشان ظاهر شدند حسینه اعظم امام حسن، خیره دانشگاه شریف، حسینه اعظم زنجان و سایر هیأت‌ها زمینه آزادی ۷۶۵ زندانی با رقم بدهی ۱۲ هزار ۶۵۶ میلیارد فراهم کردند که از این تعداد ۲۳ نفر خانم بودند.

جولایی با اشاره به دعوت از خیران برای پیوستن به پویش آزادی زندانیان تا اربعین اظهار کرد: در ایام باقی مانده تا اربعین مردم می‌توانند تحت شعار هر هیأت آزادی یک زندانی غیر عمد و در پویش به برکت این بیرق به سهم و توان مالی خود در حل مشکلات آزادی زندانیان نقش آفرین باشند.

رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور ادامه داد: شهروندان با مراجعه به سایت ستاد دیه می‌توانند نسبت به اهدا مبالغ خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم از هر روزنه‌ای که پیدا کرده ایم برای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد استفاده کنیم گفت: بر همین نذر رهایی با همکاری استان قدس رضوی تا شهادت امام رضا ادامه دارد و از شهروندان می‌خواهیم تا پایان مدت باقی مانده برای آزادی زندانیان استفاده کنند.

جولایی با بیان اینکه ستاد دیه مردمی است گفت: تاکنون تمامی مردم از تمام اقشار از هر صنفی به ستاد دیه کمک کردند و با پیگیری‌های و آقای چاووشی کمک‌های بسیاری به ستاد کردا است و سایر هنرمندان نیز کمک‌های بسیاری با ستاد کرده‌اند و در بودجه کشور برای ستاد دیه هم مبالغ کمک و هم تسهیلات قرض الحسنه پیش بینی شده است و برای سال جاری ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور تصریح کرد: در اصلاح قانون شخص ثالث، نمایندگان مجلس در ادوار مختلف کمک بسزایی کرده‌اند و پیگیری‌های ستاد دیه برای اصلاح قانون چک تلاش بسیاری کرد و امروز به جایی رسیده‌ایم که ۹۰ درصد چک‌ها وصول می‌شود و تنها ۹ درصد چک‌ها برگشت می‌خورند.

کد خبر 5866604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • CA ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      1 0
      بایدیک فکراساسی کردخودشان هم میدانندایناروازادمیکننددوباره یک عده که به علت قیمت نجومی سکه اقساط نمی توانندبدهند بازداشت میکنند وزندان ها روپرمیکننداقاجان ۱۱۰تاسکه روبیارپایین ۲۰تا۳۰تاخانواده هادارندنابودمی شوندعمرجوانان درزندانهاتلف می شودمگرمسولان نمی بینندوخبرندارندازاین اوضاع واحوال جوانان