۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی:

زائرین اربعین حسینی مرز باشماق را برای تردد به عتبات انتخاب کنند

زائرین اربعین حسینی مرز باشماق را برای تردد به عتبات انتخاب کنند

سنندج- وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: با توجه به آب و هوای مناسب و ترافیک روان توصیه می شود که زائرین اربعین از این استان برای سفر به عتبات عالیات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعزت‌الله ضرغامی روز شنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است و حوزه مأموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان بسیار غنی است.

وی افزود: امروز برای پیگیری مأموریت‌های وزارتخانه به دعوت نمایندگان مردم کردستان در مجلس و با هماهنگی استاندار به این استان سفر کرده ایم و در این سفر از شهرستان‌های مختلف بازدید خواهیم کرد.

ضرغامی تصریح کرد: کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است و هنگامی ما به لحاظ میراث فرهنگی ایران باستان را بررسی می‌کنیم کردستان از هر جای دیگر بالاتر است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: نمادهای ارزشمند فرهنگی و تمدنی در کردستان مایه افتخار همه ملت ایران است.

ضرغامی افزود: کردستان مظهر وحدت شیعه و سنی است و مردم این دیار با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ویژگی‌های مرز باشماق مریوان و مسیر تردد زوار اربعین حسینی از کردستان اشاره کرد و گفت: با توجه به آب و هوای مناسب و ترافیک روان توصیه می‌شود که زائران اربعین از این استان برای سفر به عتبات عالیات استفاده کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های وزارت میراث فرهنگی ایجاد مسیرهای جایگزین در مقاصد گردشگری در سفرهایی است که به صورت سنتی در ایام مختلف صورت می‌گیرد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ایجاد مسیرهای جایگزین در اربعین زمینه را برای خدمات‌رسانی بهتر به زائرین فراهم می‌کند.

وی افزود: از دو سال گذشته مسیرهای جایگزین برای اربعین در کشور مورد توجه قرار گرفته است و مرز باشماق نیز از جمله این مسیرهاست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: کردستان یک استان استثنایی به ویژه به لحاظ طبیعی است و به خاطر مرزی بودن می‌تواند ظرفیت خوبی برای زائرین باشد.

کد خبر 5870977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha