۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۴۷

دادستان اسدآباد خبر داد؛

سازش در پرونده قتل با گذشت اولیای دم پس از پنج سال در اسدآباد

سازش در پرونده قتل با گذشت اولیای دم پس از پنج سال در اسدآباد

همدان- دادستان اسدآباد گفت: در یک ماه اخیر سه فقره پرونده قتل در شهرستان ختم به سازش شده که در سومین پرونده، اولیای دم به حرمت سیدالشهدا(ع) و طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید کاویار ظهر یکشنبه با اشاره به سازش در پرونده قتل اظهار کرد: بخشش و گذشت موضوعی است که در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بارها به آن اشاره شده است و این خصلت خداپسندانه در حسنین علیهم السلام جلوه‌ای ویژه یافته است.

وی افزود: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به همت این دادستانی در پنجمین جلسه برای سازش در پرونده قتلی در اسدآباد، خوشبختانه پیگیری‌ها به ثمر نشست و خانواده مقتول به احترام و تکریم جایگاه امام حسین (ع) و همچنین برای طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

دادستان اسدآباد بابیان اینکه بدین ترتیب قاتل پس از پنج سال با رضایت و گذشت خانواده مقتول از قصاص و چوبه‌دار رهایی یافت، گفت: بدین ترتیب در یک ماه اخیر با رایزنی‌های انجام گرفته، سه فقره پرونده قتل، ختم به سازش شده است.

کاویار خاطرنشان کرد: هر قدم خیری که برای صلح در جامعه برداشته شود، فرهنگ نوع دوستی، گذشت و بخشش را هم بین مردم رواج می‌دهد و این سنت حسنه‌ای است که سیره امامان معصوم (ع) ما دنبال می‌کردند.

کد خبر 5872232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha