۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۵

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفتگو با مهر: 

چندهزار نفر روزانه مهمان موکب های مردم اصفهان هستند

چندهزار نفر روزانه مهمان موکب های مردم اصفهان هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: سهم استان اصفهان در پذیرایی از زائران و میهمانان اباعبدالله الحسین علیه السلام بالغ بر ۱۰۰ موکب در مرزهای کشور است.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اربعینی این استان بیان کرد: در استان اصفهان نگاه متفاوتی به امر اربعین حاکم است و نگاه همان نگاه دفاع مقدسی است و همانگونه که این استان شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است در ایام اربعین نیز خوش می‌درخشد.

حجت‌الاسلام فوقی به موضوع جاماندگان اربعین اشاره و عنوان کرد: وقتی موضوع جاماندگان در استان مطرح می‌شود یک فضای اربعینی و حسینی را اهالی به وجود می‌آورند و چند سالی است پیاده روی چند هزارنفره را از مسیری تا گلستان شهدا پیاده‌روی می‌کنند که هیئات و اهالی با برپایی موکب‌های متنوع از عزاداران پذیرایی می‌کنند و طریق الحسین دیگری را در مسیر رقم می‌زنند.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهایی که اهالی اصفهان طراحی کرده‌اند پذیرایی از مسافرانی است که از این شهر عبور می‌کنند مثلاً در ورودی شهر مسافران را شناسایی کرده و برای پذیرایی و اسکان در منازل اهالی دعوت می‌کنند که این طرح قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام فوقی عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین علیه السلام را حرارتی غیرقابل وصف برشمرد و گفت: هر آنچه در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و مسیر جاماندگان دیده می‌شود همه زیبایی است و حرارتی است که هیچ گاه سرد نمی‌شود و روز به روز به آن افزوده می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به تعداد موکب‌های برپا شده از طرف این استان در ایام اربعین اشاره و مطرح کرد: سهم استان اصفهان در پذیرایی از زائران و میهمانان اباعبدالله الحسین علیه السلام موکب هایی در مرزهای کشور است که بالغ بر ۱۰۰ موکب هستند و همچنین موکب‌های فعالی در کشور عراق که روزانه چند هزار نفر را پوشش می‌دهند.

وی به برگزاری جلسات هماهنگی با خادمین حسینی اشاره و عنوان کرد: طی جلسه‌ای که هفته گذشته با ۵۰۰ نفر از خادمین امام حسین علیه السلام برگزار شد مقرر شد به طور ویژه در خدمت عزاداران و زائران حسینی باشیم تا بتوان فضای اربعینی را در استان ایجاد کنیم که برای ایجاد این فضا هیچ ضعف و ناامیدی از طرف مردم دیده نمی‌شود و مردم به بهترین نحو ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر 5872771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود دُرچه ای IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      2 1
      سلام پیاده روی روز اربعین به سمت امامزاده جعفر*ع* شاه کرم رو فراموش نکنید دلم میخواد یه جوری این مسیر رو پوشش بدید و موکب های مختلف بزنید که هر کسی نتونسته بره کربلا ، احساس کنه تو همون مسیر نجف تا کربلاست