۷ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۳

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

شرایط پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌ها/ تربیت دستیار پژوهشی نیاز محور

شرایط پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌ها/ تربیت دستیار پژوهشی نیاز محور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساماندهی پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری در موسسات پژوهشی خبر داد.

رضا نقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساماندهی پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در مؤسسات پژوهشی گفت: در جلسه نهصد و شصت و چهار شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، مصوبه‌ای برای ساماندهی پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توسط مؤسسات پژوهشی ارائه شد.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه مقرر شد در دوره‌های دکتری تخصصی دانشجویان صرفاً براساس سامانه نان در مؤسسات پژوهشی جذب شوند و این پذیرش با شیوه‌های مختلفی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه این کار در سامانه نان انجام خواهد شد و این پذیرش نیاز محور بوده و در پاسخ به نیاز سامانه نان است، پیش بینی شد، تمام این دوره‌ها به صورت استاد محور و برنامه محور پذیرش شوند.

وی تاکید کرد: همچنین به مؤسسات پژوهشی و پژوهشگاه‌ها این اجازه داده می‌شود که به صورت مشترک با دانشگاه دانشجوی دکتری پذیرش کنند و دانشجو بخشی از تحقیقات و پایان نامه خود را در مؤسسه پژوهشی بگذراند.

نقی زاده تاکید کرد: پذیرش دانشجو در مؤسسات پژوهشی در دکتری هر ساله با هماهنگی معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاونت آموزشی انجام و مؤسسات و پژوهشگاها ظرفیت را تعیین و در دفترچه انتخاب آزمون سراسری اعلام خواهند کرد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی هدف از دادن مجوز به مؤسسات پژوهشی برای پذیرش دانشجوی دکتری را تربیت دستیار پژوهشی برای مؤسسات و کمک به انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی اعلام کرد.

کد خبر 5873364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha