۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷

شهردار همدان:

تشکیل شهرداری منطقه تاریخی همدان به تصویب وزارت کشور رسید

تشکیل شهرداری منطقه تاریخی همدان به تصویب وزارت کشور رسید

همدان- شهردار همدان گفت: تشکیل شهرداری منطقه تاریخی همدان به تصویب وزارت کشور رسید.   

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود حسینی عصر پنجشنبه با اشاره به تشکیل شهرداری منطقه تاریخی همدان به تصویب وزارت کشور رسید، اظهار کرد: ضرورت ایجاد تأسیس و تشکیل شهرداری منطقه پنج و بافت تاریخی شهر همدان از چند سال قبل مطرح بود که این موضوع با پیگیری‌های صورت گرفته چندساله به نتیجه رسید.

وی افزود: موضوع حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی، حفظ بناهای تاریخی و ابنیه‌های واجد ارزش، بازسازی ابنیه‌های ارزشمند، تعیین کاربری‌های مختلف و انسان محوری در مرکز شهر همدان تشکیل شهرداری منطقه پنج و بافت تاریخی را دوچندان می‌کرد که خوشبختانه این موضوع به ثمر رسید.

شهردار همدان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد گفت: جلسات مختلفی در کارگروه‌های تخصصی از جمله شورای اسلامی شهر همدان، دفتر فنی استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان، حوزه معاونت عمرانی برگزار و نظرات کارشناسی و فنی متخصصان برای تشکیل شهرداری منطقه پنج اخذ شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد پرونده به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ارسال و پس از بررسی دقیق و کارشناسی این پرونده به دفتر فنی وزارت کشور ارجاع شد.

وی با اشاره به بررسی‌های دقیق موضوع در جلسات تخصصی وزارت کشور بیان کرد: بعد از طی مراحل فنی و کارشناسی مجوز تأسیس شهرداری منطقه پنج و بافت تاریخی توسط وزارت کشور صادر شد.

شهردار همدان عنوان کرد: انشاالله با ثبت جهانی هگمتانه و تأسیس شهرداری منطقه ۵ شاهد اتفاقات مهم و خوب در شهر همدان باشیم.

کد خبر 5875919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha