نبیه بری در ۴۵امین سالروز غیب امام موسی صدر مطرح کرد؛

لیبی پاسخگوی وضعیت امام صدر باشد/ پرونده رئیس جمهوری لبنان حل شود

لیبی پاسخگوی وضعیت امام صدر باشد/ پرونده رئیس جمهوری لبنان حل شود

رئیس پارلمان لبنان امروز پنجشنبه در مراسم ۴۵امین سالروز غیبت امام موسی صدر و دو تن از یارانش در بیروت گفت که ایشان مظهر خیر مطلق دربرابر شر مطلق بود و با فتنه تفرقه‌انگیزی در امت مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «نبیه بری» رئیس مجلس نمایندگان لبنان در مراسم ۴۵ امین سالروز غیبت امام موسی صدر و دو تن از یارانش در بیروت، شخصیت امام موسی صدر را خیر مطلق در مقابل شر مطلق دانست و «معمر القذافی» رئیس جمهور مقبور لیبی و دستیاران وی در جنایت ناپدید کردن امام صدر را آلت دست پروژه پلید شیطانی دانست.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در ادامه سخنرانی خود درباره پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و یارانش با هشدار به دولت لیبی گفت: اگر دولت فعلی لیبی در تحقیقات ناپدید شدن امام صدر و دو تن از یارانش همکاری نکند، آن را مسئول می‌دانیم.

به گزارش المنار، نبیه بری در ادامه به چالش تعیین ریاست جمهوری لبنان اشاره کر و افزود: یکی از ویژگی‌های کاندیدای ریاست جمهوری این است که از محبوبیت مردمی برخوردار باشد، آیا گفت‌وگو بر سر انتخابات رئیس جمهور مشکل دارد؟

نبیه بری ادامه داد: ما همچنان روی وجدان ملی حساب باز می‌کنیم. چرا دو طرف ذینفع از گفت‌وگو در مورد انتخاب رئیس جمهور امتناع می‌ورزند؟

رئیس پارلمان لبنان خطاب به رؤسای احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف لبنان تصریح کرد: من از شما دعوت می‌کنم که ماه آینده برای گفت‌وگو به پارلمان بیایید و سپس جلسات علنی برای انتخاب رئیس جمهور خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما از جنبش امل می‌خواهیم که در همه سطوح در کنار حزب الله آماده دفاع از لبنان در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر باشد.

رئیس پارلمان لبنان بار دیگر تاکید کرد که قدس قبله مسلمانان است و چشم‌ها به آزادی آن با بازوان گروه‌های مقاومت در سرتاسر فلسطین اشغالی دوخته شده است.

بری در بخش دیگری از سخنرانی خود از نظام حاکم سوریه در برابر تروریست تکفیری صهیونیستی حمایت کرد.

نبیه بری به مسئله اردوگاه «عین الحلوه» در جنوب لبنان اشاره کرد و افزود: اتفاقات عین الحلوه نباید دیگر تکرار شود، زیرا در راستای منافع دشمن صهیونیستی است.

کد خبر 5876085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha