۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۲۶

امام جمعه چالوس:

جهان در آستانه کنگره عظیم اربعین مملو از عشق و شور است

جهان در آستانه کنگره عظیم اربعین مملو از عشق و شور است

نجف- امام جمعه چالوس گفت: جهان معاصر در آستانه کنگره عظیم اربعین حسینی مملو از عشق و شور و هیجان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید داوود موسوی جمعه شب در دیدار با خادمین موکب قدمگاه شهدای چالوس در شهر نجف با اشاره به اینکه در آستانه کنگره بزرگ و عظیم راهپیمایی اربعین حسینی قرار داریم، اظهار داشت: جهان معاصر به ویژه در این ایام، یک شور و عشق و هیجان ویژه ای در زمینه اربعین حسینی و آنهایی که دل در گرو اباعبدالله الحسین (ع) دارند، سعی بر آن دارند تا خود را به این اقیانوسی از دلدادگی برسانند.

وی با بیان اینکه شهر نجف سرزمین دلدادگان، سرزمین امیر مؤمنان علی (ع) است، ادامه داد: در نجف اشرف به هر سو که بنگرید سیلی از مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و امیر مؤمنان علی (ع) است.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه در کنار مرقد نورانی امیر مؤمنان عشق و محبت در میان دیده می‌شود و یک موکب چون ستاره‌ای می‌درخشد و آن موکب قدمگاه شهدای چالوس است.

وی خاطرنشان کرد: چالوس در قبل و بعد از انقلاب پرونده بسیار روشن و خوبی از خود به جای گذاشته است و امروز با همت ستاد بازسازی و توسعه عتبات و عالیات و همچنین در بحث موکب داری در چالوس، موکبی نوپا اما با انگیزه و همت در کنار مرقد مطهر امیرالمؤمنین بر پا شده است.

حجت الاسلام موسوی افزود: موکب قدمگاه شهدای چالوس در بخش‌های اطعام دهی، اسکان و درمان جزو موکب‌های ایرانی است که در زمره بهترین‌ها قرار دارد و مسئولان شهر چالوس نیز حمایت‌های خوبی از این موکب دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ خادم در این موکب خدمت می‌کنند، گفت: یکی از قسمت‌های این موکب، آشپزخانه آن است که در گرمای بسیار بالای نجف همراه با گرمای اجاق‌های گاز، اصلاً احساس خستگی نمی‌کنند و عاشقانه و خالصانه مشغول طبخ غذا برای زائران اباعبدالله الحسین هستند.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان این موکب، روزانه ۷۰۰ نفر از زائران ایرانی و خارجی ویزیت رایگان می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به شرایط بسیار مطلوب و خدمات ارزنده موکب قدمگاه شهدای چالوس در شهر نجف اشرف، انتظار می‌رود که در سال‌های آینده یک موکب دیگر در کربلا و در جوار مرقد مطهر امام حسین (ع) و شاید هم بین الحرمین دایر و برپا شود.

وی گفت: از همه شهروندان چالوس که با هر عنوان و نیتی برای این کاروان عشق زحمت کشیدند و از جان و مال خود گذشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

خدمات دهی موکب شهدای چالوس به زائران

در ادامه حجت الاسلام علی اسفندیاری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری چالوس با بیان اینکه در موکب چالوس اطعام دهی، اسکان و درمان به زائران خدمات ارائه می‌شود، افزود: ساعت ۳ بامداد به شهر نجف رسیدم و دیدم خدمات همه موکب ها تعطیل است اما درب موکب قدمگاه شهدای چالوس باز است و به خدمات دهی خود به زائران مشغول است.

وی تصریح کرد: ظرفیت چالوس در حوزه موکب داری بیش از این است و می‌توان این موکب را توسعه داد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری چالوس عنوان داشت: در این موکب در شبانه روز به ۳ هزار نفر از زائران اباعبدالله الحسین اطعام دهی می‌شود و اگر کمی همت شود، می‌توان این مقدار را به دو برابر ارتقا داد.

همچنین مدیر موکب قدمگاه شهدای چالوس نیز اطهار داشت: این موکب برای دومین سال متوالی و با حمایت مردم و خیرین در شهر نجف اشرف استقرار پیدا کرد و ۵۵ نفر خدام در سه حوزه اطعام دهی، اسکان و درمان و نیز برنامه‌های فرهنگی مشغول خدمات دهی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

عبدالکریم انگورج تقوی گفت: امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران امیرالمؤمنین و اباعبدالله الحسین (ع) باشیم و خداوند نیز از همه راضی باشد.

کد خبر 5876612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha