۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶

وزیر صمت:

توان تولید لوکوموتیو مورد نیاز کشور در داخل وجود دارد

توان تولید لوکوموتیو مورد نیاز کشور در داخل وجود دارد

اراک- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توان تولید لوکوموتیو مورد نیاز کشور در داخل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه با حضور وزیر صمت، استاندار مرکزی، جمعی از مسئولین و کارگران شرکت واگن پارس، ۹۰ دستگاه واگن باری و مسافری تولید شده در این شرکت تحویل ناوگان ریلی کشور شد، همچنین از دو محصول جدید واگن باری لبه بلند رونمایی شد.

عباس علی آبادی در این آئین اظهار داشت: کشور لوکوموتیو ساز است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید لوکوموتیو وجود دارد، تولید ماهیانه ۱۰ دستگاه حداقل توان تولید داخل است و این یعنی سالانه تولید ۱۰۰ تا ۱۲۰ دستگاه لوکوموتیو که عدد بزرگی است.

وی افزود: توانایی مهندسی وجود دارد و نوآوری در حال محقق شدن است، امروز واگن‌هایی را بازدید کردیم که طراحی جدیدی داشتند و امیدواریم مردم به زودی از این واگن‌ها استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در خصوص واردات لوکوموتیو تأکید داریم که کشور اول باید ظرفیت‌های خود را مورد استفاده قرار دهد و اطمینان می‌دهیم که این ظرفیت‌ها خالی نخواهد ماند و معتقدیم توان داخل به اندازه نیاز هست.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که با تولیدات داخلی، به لحاظ کمی و کیفی نیاز کشور تأمین می‌شود باید ببینیم انگیزه واردکنندگان چیست، وقتی تمرکز مقام معظم رهبری بر تولید است، همه باید کمک کنند این هدف محقق شود.

کد خبر 5877327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha