۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

پخت ۹ هزار قرص نان محلی توسط موکب حضرت زینب (س) در کربلا

پخت ۹ هزار قرص نان محلی توسط موکب حضرت زینب (س) در کربلا

مسئول موکب ام المصائب، حضرت زینب (س) شهرستان راور کرمان با اشاره به خدمت رسانی این موکب با حمایت خیرین و واقفان خیراندیش گفت: از جمله اقدامات این موکب، پخت ۹ هزار قرص نان لواش در روز است.

اکبر یزدی زاده، مسئول موکب ام المصائب، حضرت زینب (س) شهرستان راور کرمان در گفتگو با مهر، درباره اقدامات و فعالیت‌های این موکب که در جوار حرم حضرت ابوالفضل (ع) برپا شده است، گفت: با توجه به اینکه ما در مسیر زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) قرار داریم، موکب ام المصائب، حضرت زینب (س) شهرستان راور در طول سال نیز به زوار امام رضا (ع) خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به خدمت رسانی موکب ام المصائب، حضرت زینب (س) شهرستان راور در چهار محور اظهار کرد: در این موکب ظرفیت لازم برای اسکان یک هزار نفر فراهم شده، از جمله اقدامات این موکب، پخت نان محلی راور است که ما بر اساس نیاز دیگر موکب‌های عراقی و ایرانی تا ۹ هزار قرص نان لواش و یک هزار قرص نان محلی را در روز پخت می‌کنیم و در اختیار زائران قرار می‌دهیم و خدمت دیگر توزیع شربت و چای بین زائران است که در طول ۱۵ روز استقرار ما در کربلا صورت می‌پذیرد و به این منظور ۱۵۰ هزار لیوان یک بار مصرف همراه شکر، آب، یخ، عرقیجات، آبلیمو، چای و قند تهیه شده است.

یزدی زاده افزود: از جمله اقدامات، پخت غذا هست که با همکاری موکب زرند در هر وعده، ۲۲۰۰ پرس غذا طبخ می‌شود که مقداری از آن بین مواکب و بقیه مقابل عمود ۱۴۲۱ بین زائران توزیع می‌شود.

وی به انجام فعالیت‌های فرهنگی در موکب اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا و قرآن کریم، بیان تفسیر قرآن و روضه خوانی از جمله برنامه‌های این موکب به شمار می‌آید که عموماً مردم در شهرستان راور بانی برگزاری مراسم روضه خوانی می‌شوند و به نیابت آنها این مراسم در موکب برگزار می‌شود. پاسخ به سوالات شرعی و حرم شناسی نیز جز برنامه‌های موکب است.

خادم موکب ام المصائب، حضرت زینب (س) با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های موکب از عوائد موقوفات تأمین می‌شود، تصریح کرد: اعتقاد داریم که خلق حماسه اربعین به سه عامل بستگی دارد، عامل اول زائران هستند که به نیت زیارت سیدالشهدا (ع) و به امید این موکب‌ها به سوی کربلا می آیند، عامل بعدی که در این مراسم نقش ایفا می‌کند، موکب‌ها هستند و محور سوم خیرین هستند که به موکب‌ها کمک می‌کنند و در این زمینه از مجموعه اوقاف و امور خیریه استان کرمان تشکر می‌کنیم که در برپایی موکب کمک مالی و فکری بسیاری به ما ارائه کردند.

کد خبر 5878643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha