۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷

رئیس فرهنگ و ارشاد دشتی:

ولایت اهل‌بیت (ع) از بزرگترین نعمت‌های الهی است

ولایت اهل‌بیت (ع) از بزرگترین نعمت‌های الهی است

بوشهر- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: نعمت ولایت اهل‌بیت (ع) به‌عنوان عظیم‌ترین و مهم‌ترین و مؤثرترین نعمت پروردگار متعال محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کدخدایی صبح دوشنبه در نشست درس شرح نهج‌البلاغه و حدیث آل‌الله (ع) با اشاره به حدیثی از أبی الحسن الثالث حضرت هادی (ع) اظهار کرد: نعمت جاودانه آخرت با شکرگزاری و حفظ روحیه امیدافزایی و شکرگزاری تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: نعمت‌های خدا برای انسان کالای دنیاست اما شکرگذاری هم ثواب و پاداش و نعمت جاودان اخروی در آخرت است و هم مایه خوش‌عاقبتی و سعادتمندی انسان‌های مؤمن و متقی می‌شود.

کدخدایی نعمت ولایت اهل‌بیت (ع) را به‌عنوان عظیم‌ترین و مهم‌ترین و مؤثرترین نعمت پروردگار متعال دانست و اذعان کرد: ولی و سرپرست حقیقی انسان خدای متعال است و پس از خداوند، انبیا و جانشینان معصوم آن‌ها بر انسان به اذن الهی ولایت دارند.

وی با اشاره به آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده بیان کرد: مراد از الَّذِینَ آمَنُوا در این آیه، وجود مبارک حضرت امام علی (ع) است که پس از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) خلیفه و جانشین بلا فصل او در امر ولایت است. در زمان غیبت معصوم نیز، فقیه عادل جامع الشرایط، ولی و سرپرست مؤمنان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی گفت: حضرت علی بن ابیطالب (ع) در نامه ۶۹ مندرج در کتاب «نهج‌البلاغه» سه دستورالعمل معرفی و تبیین فرموده است به این مفهوم که هر نعمتی که خداوند به تو عنایت فرموده به درستی استفاده کن و هیچ نعمتی از نعمت‌های خدا را ضایع نکن و باید اثر و نشانه‌های نعمت‌هایی که خداوند به تو عنایت فرموده در تو دیده شود.

وی با اشاره به اینکه طبق حدیثی مندرج در صفحه ۱۲۰ جلد هشتم کتاب بحارالأنوار از امام صادق (ع) آمده است که می‌فرماید «کمترین منزل‌های اهل بهشت به اندازه‌ای گسترده است که اگر جنّ و انس در آن گرد آیند و از طعام و شراب آن استفاده کنند چیزی از آن کاسته نمی‌شود.»، عنوان کرد: از این آموزه‌های دینی درمی‌یابیم که همنشینی با پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) و دیگر اولیای الهی در بهشت مراتب و گونه‌های مختلفی دارد.

کد خبر 5878794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha