۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶

عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه:

مشکل اصلی بحران آب شرب ارمغانخانه سوءمدیریت در آبفای زنجان است

مشکل اصلی بحران آب شرب ارمغانخانه سوءمدیریت در آبفای زنجان است

زنجان-عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه تاکید کرد: مشکل اصلی بحران آب شرب ارمغانخانه فقط به سوءمدیریت مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان باز می گردد.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان مبنی بر رفع مشکلات آب شرب شهر ارمغانخانه به واسطه بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از منطقه قره‌چریان، گفت: متأسفانه نه تنها این دغدغه رفع نشده، بلکه با بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب قره‌چریان، این مشکل دوچندان شده است.

وی در پاسخ به ادعای مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان زنجان مبنی بر استفاده احشام از آب شرب ارمغانخانه، اظهار کرد: احشام این منطقه از تا دو ماه پیش در ییلاقات بوده و به هیچ وجه به شهر ارمغانخانه منتقل نشده و از آب رودخانه‌ها در این خصوص استفاده می‌شود، در واقع باید گفت که هیچ آبی وارد این این شهر نمی‌شود که بتوان از آن به عنوان آب شرب احشام استفاده کرد.

مسئولان شرکت آبفار به جای توجیه سوءمدیریت‌ها، به فکر چاره‌اندیشی برای حل این مشکل باشند

این عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه با یادآوری اینکه مهم‌ترین مشکل امروز شهر ارمغانخانه مربوط به سوختن الکتروپمپ مجتمع بین‌راهی است، خاطرنشان کرد: دور از ذهن و انتظار است که الکتروپمپ یک منطقه هر ماه دچار سوختگی و مشکل شود، از طرفی تأمین آب شرب هر منطقه بر عهده شرکت آب و فاضلاب است، بنابراین باید شاهد استقرار ژنراتورهای اضطراری برای چنین مواقعی جهت پمپاژ آب باشیم.

افشاری با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد برق این منطقه به دلایلی قطع شود، به تبع آن آب نیز قطع خواهد شد، عنوان کرد: علی‌رغم کمبود منابع آبی، مشکل اصلی بحران آب شرب ارمغانخانه به سوء مدیریت مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان برمی‌گردد، به همین خاطر انتظار داریم به جای عذرخواهی و توجیه سوءمدیریت‌ها، به فکر چاره‌اندیشی برای حل این مشکل باشند.

مشکل الکتروپمپ بین راهی ارمغانخانه مربوط به نوسانات برق نیست

همچنین مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به مطلب عنوان شده در جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان مبنی بر سوختن مکرر الکتروپمپ بین‌راهی و ارتباط دادن این موضوع به نوسانات برق تاکید کرد: مشکل به وجود آمده در خصوص پمپ بین‌راهی منطقه چره‌یان هیچ ارتباطی به نوسانات برق ندارد و بدون شک نوسانات برق عامل به وجود آمدن چنین مشکلی نبوده است.

علی زرگری با یادآوری اینکه در مسیر خروجی قره‌چریان بیش از ۱۰۰۰ مشترک اعم از گاوداری، مرغ‌داری، کشاورزی، خانگی و … قرار گرفته است، ادامه داد: اگر قرار باشد مشکلی برای یکی از مشترکان در این مسیر رخ دهد، بی‌تردید این دغدغه باید برای چند مشترک دیگر که در این مسیر قرار دارند نیز اتفاق بیفتد.

زرگری خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های دقیقی که انجام شده، مشکلی که در خصوص سوختن الکتروپمپ بین‌راهی رخ داده، جزو مشکلات داخلی مجموعه بوده و ارتباطی به شبکه توزیع برق ندارد.

مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تاکید بر اینکه در شبکه نوسان برقی وجود نداشته است، افزود: مراکز حساس و حیاتی ملزم به مولد برق اضطراری هستند.

کد خبر 5879838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha