۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۳۲

آمریکا از اختصاص بسته کمک نظامی۱۷۵میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

آمریکا از اختصاص بسته کمک نظامی۱۷۵میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

آمریکا اعلام کرد که بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار، شامل پرتابه‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید ۱۷۵ میلیون دلاری به اوکراین، مهمات جنگی حاوی اورانیوم ضعیف شده را به این کشور ارسال خواهد کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید و پنتاگون، محموله‌های نظامی اختصاص یافته به اوکراین شامل گلوله‌های تانک ۱۲۰ میلی متری «آبرامز» حاوی اورانیوم ضعیف شده خواهد بود.

این بسته همچنین شامل تجهیزات بیشتر برای سامانه‌های دفاع هوایی، مهمات توپخانه و سلاح‌های ضد تانک از جمله گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده برای تانک‌های آبرامز و سایر تجهیزات و مهمات نظامی خواهد بود.

قابلیت‌های بسته نظامی اختصاص یافته به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار عبارتند از:

۱. تجهیزات برای پشتیبانی از سیستم‌های دفاع هوایی.

۲. مهمات بیشتر برای سامانه‌های توپخانه موشکی هیمارس HIMARS، گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ و ۱۰۵ میلی متری، سامانه‌ها و مهمات خمپاره ۸۱ میلی متری، گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده ۱۲۰ میلی متری برای تانک‌های آبرامز.

۳. سامانه‌های موشکی ضد زره جاولین، بیش از ۳ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک، سامانه‌های ناوبری هوایی تاکتیکی و سامانه‌های ارتباطی تاکتیکی.

۴. مهمات پاکسازی، قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری و سایر تجهیزات میدانی.

کد خبر 5880704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha