۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

۳۰۰ کودک تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

۳۰۰ کودک تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

زنجان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: حدود ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم کرمی روز یکشنبه در خصوص برنامه مراقبت در خانواده تصریح کرد: برنامه مراقبت در خانواده مجموعه اقداماتی است که با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان از بدو پذیرش آنان، با رعایت ضوابط کار تیمی تدوین، مرور و مورد بازنگری قرار می‌گیرد و مبتنی بر مجموعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مرتبط با هر کودک است.

وی افزود: پیگیری امور فرزندان در خانه‌ها برای کسب اطمینان از تحقق اهداف اداره‌کل بهزیستی استان زنجان در راستای ایجاد محیطی امن و سالم برای رشد مناسب کودک و توانمند سازی همه جانبه کودک از فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی استان است.

کرمی ادامه داد: با توجه به اینکه زندگی کودکان و نوجوانان در خانه‌های شبانه روزی از دید گاه کارشناسی سازمان بهزیستی یک راهکار موقتی است؛ لذا در برنامه‌های آموزشی تلاش می‌شود تا متناسب با شرایط خانواده و کودک افراد گروه هدف به خانواده زیستی یا جایگزین سپرده و با اولویت رعایت مصالح عالیه حمایت‌های لازم به کودک و خانواده ارائه شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: بازدید از خانه‌ها و نظارت جهت اصلاح نقایص و تشویق نقاط قوت، همیشه در برنامه‌های اداره‌کل جهت حصول اطمینان در راستای تحقق اهداف رفاهی، مراقبتی و تربیتی فرزندان تحت مراقبت و سرپرستی صورت گرفته و مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.

وی مراقبت از کودکان فاقد سرپرست مؤثر در خانه‌های شبانه‌روزی که زیرنظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند را یکی از حمایت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: بهزیستی علاوه بر نگهداری از چنین کودکانی در مراکز، به دو روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می‌کند.

کرمی ادامه داد: اولویت نخست ما برای کودکانی است که به سبب فقدان سرپرست مؤثر به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند و با رعایت قانون و در نظر گرفتن مصالح خانواده بازپیوند به خانواده می‌باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در همین راستا، نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند که به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی برخوردار هستند.

کد خبر 5882828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha