۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹

با حضور در برج میلاد تهران؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای«سوگ شفق» نشست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای«سوگ شفق» نشست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در سالن همایش‌های برج میلاد به تماشای برنامه موسیقایی «سوگ شفق» نشست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تماشای برنامه موسیقایی «سوگ شفق» گفت: «سوگ شفق» کار بسیار فاخر و ارزشمندی است که اجرا شد و در این برنامه، ارکستر بسیار هماهنگ و در سطح بسیار عالی ظاهر شد. خوانندگان نیز اجرای  بسیار خوبی به تماشا گذاشتند. انتخاب اشعار نیز فوق‌العاده و هوشمندانه بود و این نگاه برگرفته از ایده آهنگساز اثر بوده است که توانسته اشعار قدیمی  را در کنار اشعار جدید قرار بدهد و این تلفیق موجب شده اثر موسیقایی بسیار بدیع و کم‌نظیری شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس اجرای «سوگ شفق» بیانگر نویدی تازه در این حوزه است و با حضور این چهره های تحول آفرین، اتفاقات مبارکی در حوزه موسیقی شاهد خواهیم بود. مجموعه کار «سوگ شفق»  به مناسبت اربعین حسینی بوده است و بیانگر همراهی جامعه موسیقایی کشورمان با تحولات جامعه و نبض فرهنگی جامعه و عمق ایمانی دینی جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در مراسم اربعین امسال نزدیک به ۷۰ درصد مردم،  مشتاق زیارت اربعین بودند. بنابراین وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، عزادار حادثه کربلا و مصیبت عاشورا هستند، همراهی جامعه هنری با این تراز بالا، بسیار جای امیدواری دارد.

اسماعیلی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری اجرای این موسیقی درباره هدف از تولید و محتوای بیشتر  در زمینه کارهای آیینی از سوی هنرمندان و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به معاونت هنری تاکید کردیم برنامه ویژه‌ای برای تقویت این موضوع در نظر بگیرند. اهالی هنر بخش مهمی از جامعه تاثیرگذار ما هستند و در تولید کارهای متناسب با ایام مختلف خوش ذوق عمل می کنند. ما نیز باید بسترهای لازم را در حمایت از کار این عزیزان فراهم کنیم و قطعا  با این دیدگاه اتفاق مبارکی رخ  خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال، سال بی نظیری در حوزه هنرهای آیینی بود که پشت سر گذاشتیم. در همین ایام برنامه های مختلف موسیقایی در تالار وحدت، تالار رودکی و همچنین مجموعه برج میلاد با اجرای سبک های  مختلفی از موسیقی آیینی برگزارشد و این نشان از  شور و عشق و علاقه هنرمندان عزیز ما نسبت به مسائل مذهبی است.

وی به اجرای کارهای آیینی در بخش موسیقی شادیانه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه شادیانه‌ها و آیین‌های سور و شادی باید کارهایی تولید شود و یکی از برنامه‌های مهم  با همین نگاه و در این زمینه تقویت موسیقی مقامی و محلی است.

«سوگ شفق» عنوان ویژه برنامه‌ای موسیقایی به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی (ع)  بود که طی روزهای شانزدهم، هفدهم و نوزدهم شهریور در قالب پنچ پرده پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این ویژه‌برنامه آیینی - مذهبی توسط انجمن موسیقی ایران و میزبانی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، حماسه کربلا را در قالب پنج پرده «تقابل خیر و شر»، «صبح عاشورا»، «بازگشت جناب حُر»، «شهادت حضرت عباس (ع)» و «شهادت امام حسین (ع)» روایت کرد.

پروژه «سوگ شفق» با همراهی ارکستری بزرگ متشکل از نوازندگان به رهبری ارکستر عرفان وکیلی و خوانندگان کُر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری، امیرحسین سمیعی، هادی فیض آبادی، سید محسن حسینی، ستار روزبه و محمدرضا صفی و آهنگسازی میلاد آقایی روی صحنه رفت.

کد خبر 5884211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha