۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند خبر داد؛

اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای پارک جنگلی در آبعلی

اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای پارک جنگلی در آبعلی

دماوند- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای پارک جنگلی در آبعلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح چهارشنبه در جلسه ستاد فضای سبز دماوند که با حضور کارشناسان اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در محل فرمانداری دماوند برگزار شد اظهار داشت: بزودی شاهد واگذاری صد هکتار زمین برای اجرای بزرگترین پارک جنگلی منطقه در آبعلی خواهیم بود.

وی همچنین از اختصاص یک هکتار زمین جهت احداث بوستان‌های روستایی به دهیاران منطقه خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ روستا در منطقه در خواست زمین دارند که با تأمین آب به بوستان‌های روستایی تبدیل کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از اجرای طرح کاشت دو میلیارد درخت در استان تهران خبر داد و گفت: در شهرستان دماوند اجرای کاشت بیش از ۱۰۰ هزار اصله درخت را در برنامه داریم که در این راستا واگذاری زمین را برای شهرداری‌ها خواهیم داشت تا با همکاری دیگر دستگاه‌ها به این هدف در برنامه دولت سیزدهم برسیم.

شکری با تاکید بر این مطلب که همه دستگاه‌ها موظف هستند در افزایش سرانه فضای سبز منطقه سهیم شوند، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در اجرای طرح کاشت درخت همه دستگاه‌ها موظف‌اند که در این خصوص با هم افزایی به توسعه فضای سبز کمک کنند.

وی میزان فضای سبز واحدهای تولیدی را کم دانست و تاکید کرد: مقرر شده است تا هر واحد تولیدی و معدنی در افزایش فضای سبز و ارتقای محیط زیست منطقه خود اقدام کند.

کد خبر 5884989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha