۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد؛ 

تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در فارس

تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در فارس

شیراز – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: طرح تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی فارس با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در استان فارس آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فیروزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان فارس؛ ارتقا، شاداب‌سازی و بهسازی کتابخانه‌های عمومی موجود در استان از اولویت‌های اصلی این مجموعه است تا بتوان در کنار توسعه کمی، سطح کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی را ارتقا داد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی فارس هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آسیب‌های اجتماعی و… جذب شده است.

وی تأکید کرد: تجهیز کتابخانه‌های عمومی به امکانات مدرن و جدید کمک می‌کند تا مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها بتوانند با استفاده از امکانات به‌روز و در محیطی لذت‌بخش به مطالعه و امانت کتاب بپردازند و همچنین کتابداران در محیطی امن و با آسایش بیشتر، کار ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را باقوت بیشتر ادامه دهند.

فیروزی در خصوص طرح بازسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز نیز بیان کرد: از ابتدای امسال نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح بازسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز هزینه شده و امید است درب‌های قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس به‌زودی پس از بازسازی به روی علاقه‌مندان بازگشایی شود.

کد خبر 5885129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha