۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

حماس در سی‌امین سالگرد امضای توافقنامه «اسلو»:

مقاومت فراگیر و وحدت ملی تنها راه است

مقاومت فراگیر و وحدت ملی تنها راه است

جنبش حماس در سی‌امین سالگرد امضای توافقنامه اسلو تاکید کرد که تجربه نشان داده، مقاومت فراگیر و وحدت ملی تنها راه ایفای حقوق ملت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، جنبش حماس در سی‌امین سالگرد امضای توافقنامه شوم اسلو، با صدور بیانیه‌ای تنها راه ستاندن حقوق ملت فلسطین از اشغالگران را مقاومت فراگیر و وحدت ملی دانست.

جنبش حماس در این بیانیه خواستار تقویت اتحاد، مشارکت ملی و توافق درباره برنامه مبارزه با اشغالگران و تحقق آرمان‌های ملت فلسطین در آزادی فلسطین و بازگشت فلسطینیان به میهن خود شد.

جنبش حماس اتحاد ملت فلسطین در داخل اراضی آن و در اردوگاه‌های پناهجویان و آغوش باز فلسطینیان برای مقاومت را حاکی از اجماع بر سر مقاومت و انقلاب به عنوان راه آزادی، بازگشت و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس دانست و اعلام کرد که این موضوع اثبات می‌کند که طرح‌های سازش و گفتگو تنها سراب و خیال‌پردازی هستند.

حماس در این بیانیه مجدداً مخالفت خود با کوتاه‌آمدن از اصول و حقوق ملی مردم فلسطین را بیان کرد و از رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین خواست که شکست توافقنامه اسلو و پایان پایبندی به آن را اعلام کنند، از به رسمیت‌شناختن رژیم اشغالگر صهیونیستی عقب‌نشینی کنند و با تمامی وطن‌پرستان برای مرتب‌نمودن اوضاع فلسطین و تحقق مشارکت ملی واقعی از طریق توافق روی راهبرد ملی جامع و برنامه مبارزه علیه اشغالگران صهیونیست جهت تحقق آرمان‌های ملت فلسطین در آزادی و بازگشت به میهن خود همکاری کنند.

همچنین در پایان این بیانیه، جنبش حماس توافق اسلو را تنها در راستای منافع اشغالگران صهیونیست و طرح‌های آنان جهت یهودی‌سازی فلسطین و ساخت شهرک‌های صهیونیستی در اراضی فلسطین دانست.

کد خبر 5885566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha