۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

سردار باقرزاده:

شهدا ترجمان ایستادگی، عزت و افتخار ملت ایران هستند

شهدا ترجمان ایستادگی، عزت و افتخار ملت ایران هستند

ارومیه- فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدا ترجمان واقعی ایمان، صلابت، ایستادگی و عزت و افتخار ملت ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدمحمد باقرزاده صبح پنجشنبه در مراسم پرشکوه تشییع شهدای تازه تفحص شده در ارومیه با تسلیت سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به اینکه این شهدا ترجمان حقیقی صلابت، استواری، ایمان و دلدادگی شهیدان به مکتب نورانی و مترقی اسلام هستند، افزود: شهیدان بر عهد و پیمان خود استوار ایستادند و هم اکنون شاهد و مشهود هستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آنان مباهات می‌کنند که امروز بر شانه‌های شما تشییع می‌شوند و این افتخار بزرگی بر مردم آذربایجان غربی است، اظهار کرد: این شهیدان از زمانی که دل از دنیا کندند و به مصاف دشمن رفتند، تردید در ادامه راه نداشتند و تا آخرین نفس در سنگرهایشان حضور داشتند.

وی اظهار کرد: این شهیدان شامل شهدای عملیات‌های نصر ۷ در سال ۶۲ در ارتفاعات دوپازا و تک پایانی دشمن در روزهای پایانی جنگ در سال ۶۷ و تعدادی از شهیدان در منطقه دارساوین و همچنین در داخل عراق در منطقه دربندی خان هستند.

سردار باقرزاده ادامه داد: شهیدان ما در عالم ملکوت مباهات می‌کنند که همزمان با سالروز شهادت حضرت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبر ایشان، در شهر زنان و مردان انقلابی تشییع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارومیه شهر مردان و زنان فتنه شکن، بصیر، مؤمن و انقلابی است، تصریح کرد: شهدا امروز بر شانه‌های مردمی تشییع می‌شود که از زمان انقلاب تاکنون فتنه شکنی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهدا زمانی که به میدان ایثار رفتند لحظه‌ای در راه خود و هدفشان تردید نکردند، اظهار کرد: پیام شهدا به ملت این است که ما تا آخرین قطره خون باید در سنگر مقاومت بمانیم و همچون امیر المومنین علی (ع) بر پیمان الهی خود استوا، باشیم و عقب‌نشینی نکنیم.

ملت ایرات در دفاع از ارزش‌های نظام با کسی شوخی ندارد

فرمانده کمیته جستجوی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: حضور برادران و خواهران اهل سنت و تشیع در این مراسم نشانه این است که شیعه و سنی در دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب و تمامیت ارضی ملی همراه، هم هدف و هم سنگر هستند.

وی با تاکید به اینکه وصیت شهدا حفظ حجاب و دفاع از ولایت فقیه است، یاد آور شد: تشییع این شهدا یک پیام دارد و آن این است که ملت ایران در دفاع از ارزش‌های نظام با کسی شوخی ندارد و این خواست شهدا است.

فرمانده کمیته جستجوی نیروهای مسلح افزود: مدعیان حقوق بشر در اوایل انقلاب با فجیع‌ترین شکل زنان کُرد ما را به شهادت می‌رسانند اکنون چه شده که که فراموشی گرفته‌اند و مدعی حقوق زنان کُرد ایران شده و شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دهند؟!

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی پر است از جنایات دمکرات و تروریست‌ها است و مردم فریب این جریانات و فتنه‌ها را نمی‌خورند چرا که مردم هوشیارند و فتنه‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.

در این آئین معنوی که روز پنجشنبه در میدان انقلاب ارومیه برگزار شد، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان دوران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و آحاد مختلف مردم شهید پرور آذربایجان غربی به ویژه ارومیه حضور داشتند.

پیکرهای مطهر شهیدان تازه تفحص شده پس از تشییع در ارومیه به تهران منتقل خواهند شد.

شب گذشته نیز مراسم شبی با شهدا با حضور پرشور مردم قدرشناس و شهید پرور ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد و حاضران ساعت‌ها با حضور در این مراسم، در کنار پیکر مطهر شهیدان بر ایستادگی در پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس تاکید کردند.

کد خبر 5885867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha