۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱

مسکو: امید واشنگتن به فروپاشی اقتصاد روسیه بی‌ثمر است

مسکو: امید واشنگتن به فروپاشی اقتصاد روسیه بی‌ثمر است

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن از سر ناامیدی یا توهم، راه‌های جدید برای نابودی اقتصاد روسیه ابداع می‌کند اما همه این تلاش‌ها بی‌حاصل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به موج جدید تحریم‌های ضدروسیه، تاکید کرد که آمریکا برای تخریب اقتصاد روسیه دست به هر کاری می‌زند اما هیچکدام از این اقدامات، راه به جایی نخواهد برد.

آنتونوف در کانال تلگرامی سفارت روسیه نوشت: واشنگتن یک بار دیگر تلاش‌های بی‌ثمر خود برای تخریب اقتصاد روسیه را تشدید کرده است. خواه از سر ناامیدی یا به خاطر توهم، مقامات این کشور با شور و هیجان روش‌های جدیدی برای ضربه زدن به کشور ما ابداع می‌کنند.

دیپلمات ارشد روسی تاکید کرد که مسکو همین حالا نیز «تحت هزاران تحریم‌ غیرقانونی یک‌طرفه است» که به باور او، هیچ‌کدام از این تحریم‌ها در فروپاشیدن اقتصاد روسیه موفق نبوده‌اند.

وی تصریح کرد: انطباق‌پذیری سریع روسیه با واقعیات جدید، بدخواهان ما را آزار می‌دهد. نه تنها از برآوردهای کنونی اندیشکده «برتون وودز»، بلکه تخمین‌های آتی این اندیکشده هم، مهر تاییدی بر ناراحتی و نارضایتی دولت آمریکا است. حتی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نزدیک به کاخ سفید هم اذعان دارند که اقتصاد روسیه به‌رغم حملات برق‌آسا، استوار روی پای خود ایستاده و این مساله باعث ناامیدی واشنگتن است.

آنتونوف در ادامه گفت که روسیه «هرگز دست از دفاع از منافع ملی خود برنخواهد داشت و در عین حال، قاطعانه به اصول برابری و تفکیک‌ناپذیری امنیت در روابط بین‌الملل پایبند است. واشنگتن خیلی وقت است که به این نتیجه رسیده که حلقه تحریم‌ها راه به جایی نخواهد برد.»

آمریکا دیروز(پنجشنبه) تحریم‌های خود علیه روسیه را تشدید کرد و حدود ۷۰ فرد و یک‌صد شرکت روس را به فهرست سیاه خود افزود. براساس اعلام دولت آمریکا، تحریم‌های جدید موسسات مالی، صنایع دفاعی و افراد پرنفوذ مرتبط با این دو بخش را هدف گرفته است.

کد خبر 5886615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha