۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲

در آستانه آغاز سال تحصیلی انجام شد؛

افتتاح ۶۵ پروژه آموزشی و پرورشی در استان اردبیل

افتتاح ۶۵ پروژه آموزشی و پرورشی در استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و همزمان با سراسر کشور ۶۵ طرح آموزشی و پرورشی نیز در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که عصر یکشنبه به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، کلام‌الله صفری اظهار کرد: ۲ هزار طرح آموزشی و پرورشی در کشور به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۶۵ طرح مربوط به استان اردبیل بود.

وی تصریح کرد: این واحدهای آموزشی، پرورشی، ورزشی و توسعه فضاهای نمازخانه‌ای مربوط به شهر اردبیل و برخی دیگر از شهرهای استان است که زمینه افزایش سرانه آموزشی و پرورشی را فراهم می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر سرانه فضاهای آموزشی این استان کمتر از میانگین کشوری است و حتی در برخی از مناطق و نواحی به ۲.۵ متر مربع می‌رسد که باید فکری سریع برای بازسازی و مرمت فضاهای فرسوده در شهرهای مختلف بکنیم.

صفری افزود: ۳۵۰ پروژه آموزشی و پرورشی هم اکنون به همت خیرین و نوسازی مدارس در حال اجرا است که از این تعداد ۲۵ پروژه نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری رسیده تا امکان تحصیل دانش‌آموزان در این واحدهای آموزشی فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۲۶۰ مدرسه ابتدایی جز ۵۰ مدرسه که با شرایط خاصی روبه‌رو است، مابقی واحدهای آموزشی ابتدایی فعالیت خود را انجام می‌دهند و در ۵۰ مدرسه و اطراف آن شرایط خاص ترافیکی در ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان اعمال خواهد شد.

صفری اضافه کرد: علاوه بر ارتقا و بهبود کیفی فضاهای آموزشی، ما سعی کردیم تا با توزیع کتب درسی و ارائه برنامه هفتگی دانش‌آموزان و ساماندهی نیروی انسانی، یکم مهرماه را روز بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت آنها اعلام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در روزهای آینده مانور بازگشایی مدارس برای اعلام آمادگی مدیران برگزار خواهد شد تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت نیز مورد حمایت و همراهی قرار گیرد.

کد خبر 5887961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha