۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۳

فرماندار چوار:

اعتبارات شهرستان چوار به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است

اعتبارات شهرستان چوار به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است

ایلام-فرماندار چوار گفت: اعتبارات شهرستان چوار در سال جاری به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

ابراهیم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آبان ماه سال ۱۳۹۹ بود که منطقه چوار به عنوان یک شهرستان مستقل از شهرستان ایلام جدا شد. شهرستانی که منابع غنی نفت و گاز استان در آنجا قرار دارد و طبیعت بکر و زیبای آن ظرفیت خوبی را برای گردشگری فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: این شهرستان در مسیر عتبات عالیات قرار دارد و توجه به زیرساخت‌های آن ضروری است.

فرماندار چوار اضافه کرد: شهرستان چوار یکی از راه‌های اصلی ورود به استان ایلام و شهرستان مهران است، از مسیر ششدار به سمت چوار و از سمت چوار به سمت ایوان، کارهایی نظیر نصب نیوجرسی، روکش آسفالت، خط کشی و نیز نصب چراغ برای بهبود امنیت جاده‌ها انجام شده است.

یعقوبی افزود: چوار از شهرستانی‌هایی است که در غرب کشور به عنوان صنعتی ترین شهرستان استان ایلام زبانزد است، چراکه پتروشیمی، پالایشگاه گاز و نیز منطقه گازی تنگ بیجار و پتروشیمی ارغوان گستر در این شهرستان قرار دارند.

وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی چوار نیز حدود ۲۵۰ واحد تولیدی وجود دارد که حدود ۱۰۰ واحد فعال هستند که با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته بخشی از واحدهای تعطیل به مدار تولید برگشتند.

فرماندار چوار عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون در ۲ طرح فاز دوم پالایشگاه ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر بالغ بر یک هزار نفر مشغول به کار شده است.

لزوم توجه شرکت‌های نفت و گاز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

وی بیان داشت: در بحث بومی گزینی متأسفانه مشکلاتی وجود دارد، پیگیر این قضیه هستیم که بخشی اشتغال جوانان شهرستان در این شرکت‌های نفت و گاز حل شود، در هر صورت حدود هفت هزار کارگر در شهرستان چوار مشغول کار و فعالیت هستند.

یعقوبی اظهار کرد: شرکت‌های نفت و گاز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و کارهایی که باید در سطح روستاهای شهر چوار انجام دهند، متأسفانه کم توجهی شده است.

وی گفت: پیگیر این قضیه هستیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های نفت و گاز برای ایجاد و احداث پارک، توسعه شهری و روستایی، استخر و امکاناتی دیگر اقدام کنیم.

فرماندار چوار افزود: صنایع بزرگ از زیرساخت‌های شهرستان چوار نظیر آب و راه استفاده می‌کنند، حتی مشکلات زیست محیطی هم دارند، بنابراین انتظار است در بحث مسئولیت‌های اجتماعی به وظایف خود عمل کنند.

افزایش اعتبارات شهرستان چوار

وی عنوان کرد: کار بهسازی و روشنایی معابر ۲۰ روستا در شهرستان چوار کاملاً انجام شده، در آینده نزدیک مسیر ایلام به سمت چوار نیز به صورت کامل بحث روشنایی آن حل می‌شود.

یعقوبی اظهار کرد: در شهرستان چوار در سال گذشته ۲ روستا وجود داشت که برق دار نبودند که این روستاها نیز از نعمت برق برخوردار شدند ودر بحث برق رسانی مشکلی در حوزه روستاها نداریم.

وی بیان داشت: در بحث گازرسانی در سال گذشته تعدادی از روستاها که گازدار نبودند به شبکه اصلی وصل شدند و تقریباً شهرستان چوار به عنوان شهرستان سبز در حوزه گازرسانی مشکلی ندارد.

یعقوبی افزود: در بحث اعتبارات در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود امسال حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ است.

کد خبر 5888153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha