۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷

سخنگوی کمیسیون آموزش عنوان کرد:

شرط فراهم شدن زیرساخت‌ها برای اجرای تاثیر قطعی معدل در کنکور

شرط فراهم شدن زیرساخت‌ها برای اجرای تاثیر قطعی معدل در کنکور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی اجرای تاثیر قطعی معدل تا سه سال به تعویق افتاد و تا وقتی زیرساخت ها فراهم شود، کنکور به سبک سابق برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدحسین فلاحی با بیان این مطلب افزود: مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره کنکور یک تعدیلی بین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات قبلی مجلس که اصلاحیه‌ای بر مصوبه سال ۱۳۹۲ بود، برقرار می‌کرد.

وی افزود: ولی از آنجایی که نمایندگان با این موضوع مخالف بودند و گفتند که عدالت آموزشی رعایت نمی‌شود، تأثیر قطعی معدل ولو اینکه اختیارش به شورای عالی آموزش و پرورش داده شود، با همه مناطق سازگاری ندارد، در بسیاری از مناطق زیرساخت‌ها فراهم نیست، معلم به اندازه کافی ندارند و در واقع کیفیت آموزش یکسان نیست، بنابراین بر این اساس نمی‌شود این شیوه کنکور را عملی کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: لذا نمایندگان مجلس این پیشنهاد را مطرح کردند که در سه سال آینده کنکور به سبک ۱۴۰۱ برگزار شود تا دغدغه عدالت آموزشی رعایت شود.

وی یادآور شد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأثیر قطعی معدل همراه بود. در واقع ۴۰ درصد نمره شرط معدل و ۶۰ درصد سهم آزمون کتبی سراسری بود. دو نوبت به این شیوه برگزار شده است و آموزش و پرورش مدعی است که زیرساخت‌ها را فراهم کرده است، در همه مناطق این شرایط برقرار است و امتحانات نهایی و تصحیح اوراق را بر اساس استانداردها برگزار می‌کند و همه موارد رعایت شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اما عده‌ای به این نوع شیوه برگزاری کنکور اعتراض کردند و گفتند در واقع با این سبک آزمون، ترمیم معدل آنها صورت نگرفته و در کنکور ضرر کرده اند همین مسئله باعث شد یک نگاه اصلاحی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

وی گفت: خروجی این اصلاح مصوبه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود که به صحن مجلس آمد و تصویب شد. بر اساس آن تغییرات و تأثیر قطعی معدل تا سه سال به تعویق افتاد و تا سه سال آینده کنکور به سبک سابق برگزار می‌شود تا وقتی که زیرساخت‌ها فراهم شود.

فلاحی گفت: پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها کنکور بر اساس مصوبه‌ای که تأثیر قطعی معدل را بیان می‌کند و با تشخیص شورای آموزش و پرورش دروس عمومی و اختصاصی تعیین شود، برگزار خواهد شد.

کد خبر 5890444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      51 19
      ####نه به تاثیر قطعی معدل
    • طوفان IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      2 14
      سلام جناب نماینده بهترین روش قبولی دردانشگاه همون ۵۰درصد معدل نهایی و۵۰درصد کنکور چرا به طرف فرصت ترمیم معدل داده بشه ؟وقتی دربهترین مدرسه بابهترین معلم درس خوانده رفته کلاس کنکور روش کنکوری یادگرفته وحوصله حل تشریحی رانداره وبلدهم نیست
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      4 12
      آری به تاثیرقطعی معدل.وقت خواندن عمومی ها نداریم
    • مهدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      12 4
      نه به تاثیر قطعی معدل
    • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      9 3
      واقعاً از شما ممنونیم🙏
    • کاوه IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      5 8
      پای مافیای کنکور در میان هستش تا درآمدشان که مدتی با تاثیر معدل کم شده بود جبران بشه
    • نیما IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      3 14
      عمومی رو به کنکور بر نگردانید
    • محمدحسین قدمی IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      8 4
      تو رو خدا برا کسایی که پشت کنکور موندن و فرصت ترمیم معدل رو استفاده کردن و امسال این حق ازشون گرفته شده یه فکری بکنین 🙏🏻 به خدا ما شب و روز نداریم یا فرصت ترمیم معدل رو افزایش بدید یا عمومی ها رو برگردونید به کنکور اخه این چه عدالتیه ؟
    • بازنده IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      4 8
      لاقل دروس عمومی رو حذف میکردین!!!!! چرا به نفع مافیای کنکور قانون صادر میکنین؟؟؟؟؟
    • مهین IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      1 0
      کاش سال ۱۴۰۰ اطلاع رسانی می‌کردید کدوم زیر ساخت بچه من دو روز مونده بود ترمیم معدل فهمید عمومی هارو اصلا آماده نبود لطفا برای بچه های ۱۴۰۰ ترمیم دوباره بزارید اینقدر از پای مردم نگیرید یه بار هم شده دست مردم بگیرید پسرم دوسال زحمتش به باد رفت
    • مهین IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      کاش سال ۱۴۰۰ اطلاع رسانی می‌کردید کدوم زیر ساخت بچه من دو روز مونده بود ترمیم معدل فهمید عمومی هارو اصلا آماده نبود لطفا برای بچه های ۱۴۰۰ ترمیم دوباره بزارید اینقدر از پای مردم نگیرید یه بار هم شده دست مردم بگیرید پسرم دوسال زحمتش به باد رفت