۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۵۲

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان:

سامانه «تعاملی نام»پس از مراحل آزمایشی در دسترس عموم قرار می گیرد

سامانه «تعاملی نام»پس از مراحل آزمایشی در دسترس عموم قرار می گیرد

بندرعباس - مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: سامانه «تعاملی نام» که با هدف جستجوی نام های مجاز طراحی شده، پس از طی مراحل آزمایشی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم هویدا، چهارشنبه شب در نشستی با خبرنگاران از ایجاد، راه اندازی و بهره برداری از سامانه های جدید در سازمان ثبت احوال خبر داد و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال با برنامه ریزی و حرکت به سوی نوین سازی همگام با فناوری های روز دنیا، ایجاد، راه اندازی و بهره برداری از سامانه های جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: سامانه جامع قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال با هدف یکپارچه سازی قوانین و مقررات این سازمان و آگاهی بخشی و پرهیز از هرگونه سلیقه ای عمل کردن و سهولت ارجاع قوانین، ایجاد شده و به عنوان سامانه پایه در نظر گرفته می شود.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال همچنین در راستای کاهش میزان مراجعات حضوری اقدام به ایجاد «سامانه تعاملی نام» کرده است.

وی افزود: این سامانه در راستای اجرای مصوبات برنامه اجرایی سال ۱۴۰۲ سازمان ثبت احوال ایجاد شده و به کاربران امکان مشاهده اسامی مجاز و معانی آنها را با امکان جستجو بر اساس معانی و فراوانی نام، معیارهای انتخاب نام و مطابق با گویش های رایج کشور و امکان ارائه مشاوره برخط ایجاد شده است و پس از طی مراحل آزمایشی به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از سامانه های مهم که در سازمان ثبت احوال به بهره برداری رسیده، سامانه تشخیص چهره و پردازش تصویر است که هدف از ایجاد آن ایجاد امکان استعلام هویتی اشخاص حقیقی بر اساس پردازش تصویر چهره و همچنین ارائه سرویس به دستگاه های اجرایی مرتبط است.

هویدا خاطرنشان کرد: زنده بودن پایگاه جمعیتی، در اختیار داشتن تصاویر کارت هوشمند، امکان بهبود کیفیت جستجوی چهره، امکان ترکیب تصویر چهره با اثر انگشت، ایجاد امکان شناسایی افراد بر اساس تصویر چهره و ارتقاء امکانات پایگاه تصویر چهره سازمان ثبت احوال کشور از جمله مزایای این سامانه است.

وی اذعان داشت: این سامانه امکان پردازش تصویر و تشخیص چهره به عنوان ورودی سامانه، از میان تصاویر موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را فراهم می کند.

کد خبر 5890862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha