۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴

مدیرکل بهزیستی البرز:

۴۴ هزار معلول در بهزیستی البرز پرونده دارند

۴۴ هزار معلول در بهزیستی البرز پرونده دارند

کرج- مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۴۴ هزار نفر دارای معلولیت در بهزیستی استان پرونده دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز ضمن تشکر از اعضا جلسه و شخص دکتر عبداللهی استاندار البرز برای پیگیری مجدانه بحث مناسب سازی، گزارش مبسوطی از عملکرد این دبیرخانه طی ماه‌های گذشته ارائه کرد.

وی افزود: پیشرفت و بالندگی در دنیای توسعه یافته امروز منوط به فراگیرسازی تمامی امکانات رفاهی، اجتماعی و اقتصادی برای کلیه آحاد جامعه است و قطعاً ظرفیت معلولین که بزرگترین اقلیت اجتماع را تشکیل می‌دهند ظرفیت بسیار بزرگ و گسترده‌ای هست که در صورت بهره مند بودن و در دسترس بودن امکانات می‌توانند در توسعه کشور خیلی اثر گذار باشند.

محمدی فلاح با بیان اینکه ۴۴ هزار نفر دارای معلولیت در بهزیستی استان پرونده دارند، افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ الی ۱۵ درصد هر جامعه‌ای را معلولین تشکیل می‌دهند که اگر به این آمار جمعیت سالمندان، جانبازان، خانم‌های باردار و کودکان خردسال را هم اضافه کنیم می‌بینیم که تعداد افراد زیادی نیازمند مناسب سازی اماکن و معابر عمومی هستند.

وی گفت: مناسب سازی از حقوق اولیه و بدیهی کلیه آحاد جامعه می‌باشد به شکلی که امکان تردد و دسترسی به اماکن عمومی برای همه افراد فراهم گردد.

محمدی فلاح با اشاره به مبحث فرزند آوری و جوانی جمعیت افزود: بحث جوانی جمعیت که یکی از سیاست‌های کلان کشور در حال حاضر می‌باشد و از دستورات ابلاغ شده مقام معظم رهبری است اما ملاحظه بفرمائید خانمی که قرار است چندین فرزند داشته باشد و با کالسکه در شهر تردد کند واقعاً محیط شهری را برای وی فراهم کرده‌ایم؟ متأسفانه در این خصوص هم ما آن ملاحظه لازم را نداشتیم.

وی افزود: شاید در سنوات گذشته قوانین و مقررات خیلی جدی نداشتیم اما در حال حاضر که قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت را داریم و در بند دوم این قانون نیز صراحتاً تکلیف و وظایف کلیه دستگاه‌های متولّی امر را مشخص کرده است واقعاً هیچ‌گونه عذری پذیرفته نیست و لازم است به شکلی برنامه ریزی شود تا این عزیزان بتوانند به مانند سایر افراد جامعه زندگی عادی خودشان را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی البرز در پایان گفت: اما با این حال و وجود مشکلات، دلگرم به عزم جدی جناب آقای دکتر عبداللهی استاندار محترم البرز در برطرف کردن مشکلات افراد دارای معلولیت و جانبازان و افراد کم توان هستیم و انشاالله با تشکیل مستمر این جلسات بسیار بسیار به آینده امیدوار هستیم و این نگاه ویژه به ما هم انگیزه می‌دهد که به عنوان خادمین مردم مطالبات آنها را پیگیری نمائیم.

کد خبر 5891341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha