۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۴۸

معاون اداره کل تعاون البرز:

مانور سراسری روز ایمنی در استان البرز برگزار می‌شود

مانور سراسری روز ایمنی در استان البرز برگزار می‌شود

کرج- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از برگزاری مانور سراسری روز ایمنی در مهرماه خبر داد.

عطاالله شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی و دستور مدیر کل محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، همکاران من در مدیریت روابط کار با اجرای مانور سراسری روز ایمنی و بررسی موضوع حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی و اقتصادی و کارگاهی، مانور سراسری در استان البرز را اجرا می‌کنند.

وی افزود: در این برنامه به منظور بازدید از پروژه‌های ساختمانی با هماهنگی شهرداری‌های استان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، بازرسان کار نسبت به انجام بازرسی از کارگاه‌های پروژه‌های ساختمانی اقدام خواهند کرد.

شیروانی افزود: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در این روز محیط‌های کارگران کارگاه‌های خود، ضمن شناسایی نواقص غیر ایمن، اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام خواهند داد.

گفتنی است برابر آئین نامه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، کارگاه‌هایی که دارای ۲۵ نفر کارگر باشند، کارفرما مکلف است کمیته‌ای به نام کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه را تشکیل دهد، نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار از اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور است.

کد خبر 5892046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha