۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان در کنفرانس وحدت اسلامی:

باید مقابل دشمن صهیونیستی ایستاد

باید مقابل دشمن صهیونیستی ایستاد

شیخ نعیم قاسم گفت: باید بتوانیم در زمینه تحکیم نظامی و حوزه مقاومت تلاش بیشتری داشته باشیم و با تقویت امکانات خودمان بتوانیم در برابر دشمنان خودمان بایستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان در افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح‬ امروز در سالن اجلاس سران اسلامی و با حضور‬ حجت‬ الاسلام‬ سید‬ ابراهیم‬ رئیسی‬ رئیس جمهور در حال برگزاری است، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول‌‏الله صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه‌السلام گفت: برای تقویت همکاری اسلامی راهکارهایی را باید پیش گرفت. یکی از مهمترین مسائل، وحدت اسلامی است. باید در جهت وحدتِ عملی تلاش زیادی کنیم و این ارزش اسلامی را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در نظر بگیریم و همچنین تلاش کنیم به روحیه وحدت‌بخشی در جامعه خودمان برسیم و نیز کوشش داشته باشیم از طریق کشورهای بزرگ اسلامی و نیز سازمان ملل ارزش‌های واقعی انسانی را نشان دهیم.

وی افزود: وحدت باید یک حداقل و یک حداکثر داشته باشد. حداقلش آن است که کشورها و سازمان‌های ما در کنار بلوک دشمن قرار نگیرند بلکه در کنار هم باشند. از سوی دیگر تلاش کنند در زمینه‌های مختلف همکاری داشته باشند. یادمان باشد امام خمینی همواره تأکیدشان بر این بود که بایستی وحدت در میان تمام آحاد جامعه اسلامی تسری یابد. ما در دنیا یک میلیارد مسلمان داریم که دارای امکانات زیادی هستند. باید مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اصلی در نظر بگیریم. باید به همه اعلام کنیم اشغال سرزمین فلسطین اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است. باید مقابل دشمن صهیونیستی ایستاد. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که مسئله حقوق فلسطینیان، هرگز از سوی سازمان‌های بین‌المللی محقق نمی‌شود بلکه با پایداری مردم حاصل می‌شود.

شیخ نعیم ادامه داد: باید بتوانیم در زمینه تحکیم نظامی و حوزه مقاومت تلاش بیشتری داشته باشیم. با تقویت امکانات خودمان بتوانیم در برابر دشمنان خودمان بایستیم. با توجه به تجربه گران‌سنگی که ایران در دفاع از مستضعفان در دنیا داشتند، باید این مسئله را به عنوان الگو قرار دهیم و بتوانیم با تکیه بر این ارزش‌های والا متحد شویم و از دشمنی بپرهیزیم. نتایج و دستاوردهای ناشی از پیشرفت امت اسلامی و مسلمانان سبب شده مقاومت یک شکل منطقی به خودش بگیرد و لذا تأکید می‌کنم محور مقاومت می‌تواند دستاورهای خوبی برای امت اسلام داشته باشد. این امر به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در برابر حرکت‌های تعصبی بایستیم. در آخر می‌گویم باید از هرگونه اختلاف پرهیز کنیم و بدانیم همکاری ایران با کشورهای اسلامی می‌تواند در جهت تحقق ارزش‌های اسلامی کمک کند.

کد خبر 5892428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha