نتانیاهو:

دستیابی به توافق با عربستان تا به حال پیشرفت زیادی نداشته است

دستیابی به توافق با عربستان تا به حال پیشرفت زیادی نداشته است

بنیامین نتانیاهو ضمن اذعان به فرصت‌های اندکی که تا به حال برای عادی‌سازی روابط با عربستان وجود داشته است، اعلام کرد که ماه‌های آتی در دستیابی به این توافق بسیار حیاتی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که فرصت‌های دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تاکنون بسیار اندک بوده است.

نتانیاهو ادامه داد: اگر در چند ماه آینده به توافق عادی‌سازی روابط با عربستان دست پیدا نکنیم، امضای این توافق چندین سال به تأخیر خواهد افتاد.

وی در ادامه با اشاره به محتوای توافق احتمالی عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی گفت: فلسطینی‌ها باید بخشی از توافق عادی‌سازی روابط با عربستان باشند، اما نباید حق متوقف‌کردن روند عادی‌سازی روابط را داشته باشند.

بنیامین نتانیاهو در ادامه سخنان خود اعلام کرد که از نظر وی نباید بر اثر توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حضور فلسطینی‌ها در این توافق، ملاحظات امنیتی رژیم صهیونیستی در معرض خطر قرار بگیرد.

نتانیاهو با اذعان به موانع موجود در مسیر عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان ادامه داد: بدون این که بخواهم موانع موجود در مسیر توافق عادی‌سازی روابط با عربستان را کوچک جلوه بدهم باید بگویم که زمانی که من، بایدن و بن سلمان بخواهیم نتیجه‌ای را محقق کنیم، احتمال حاصل‌شدن این نتیجه افزایش می‌یابد.

نحست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای این رژیم گفت: به اعتقاد من عربستان به تجهیز خود با سامانه‌های هسته‌ای نیازی ندارد و ما باید هرکاری را برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام بدهیم.

کد خبر 5892677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha