۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

۹۸.۶ درصد جمعیت استان سمنان با سواد هستند 

۹۸.۶ درصد جمعیت استان سمنان با سواد هستند 

سمنان - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه میزان باسوادی در این استان ۹۸.۶ درصد است، گفت: سمنان یکی از بالاترین نرخ‌های باسوادی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال وزیری ظهر دوشنبه در دیدار با معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش سمنان به میزبانی سالن جلسات این اداره کل، با بیان اینکه سمنان یکی از بالاترین نرخ‌های باسوادی کشور را دارد، تاکید کرد: نرخ باسوادی در این استان ۹۸.۶ درصد است.

وی با بیان اینکه شناسایی افراد بی سواد و تلاش برای باسوادی آنها یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان است، افزود: تهیه اطلس بی سوادی در این زمینه دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از شناسایی نقاط کم سواد استان خبر داد و گفت: اطلس سواد اولیا در تمامی مدارس تهیه خواهد شد تا بتوانیم تصویر روشنی از وضعیت سواد در استان داشته باشیم.

وزیری با بیان اینکه باید به سمت آموزش انواع سواد برویم چرا که امروز ملاک سواد تنها خواندن و نوشتن نیست، گفت: به گفته یونسکو امروز در دنیا ۴۰ نوع سواد داریم که ۱۲ مورد آن بایسته زندگی امروز است

وی افزود: سوادآموزی در این سال‌ها بیشتر فراز داشته تا نشیب و در مجموع روند و پیشرفت بسیار خوبی داشته است و با تمام هجمه‌هایی که به سمت نهضت است، اما وجود آن کاملاً مورد ضرورت و نیاز جامعه است.

کد خبر 5894916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha