صباغ:

حملات تل‌آویو به سوریه منطقه را به سمت تنش‌ بی‌سابقه سوق می‌دهد

حملات تل‌آویو به سوریه منطقه را به سمت تنش‌ بی‌سابقه سوق می‌دهد

رئیس هیئت سوریه در هفتادوهشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تحریم‌ها علیه خود و چند کشور دیگر را تروریسم اقتصادی دانست و خواهان لغو آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بسام صباغ، رئیس هیئت سوریه در هفتادوهشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحمیل برخی تحریم‌ها به سوریه و چند کشور دیگر را به منزله تروریسم اقتصادی عنوان کرد و خواهان لغو این تحریم‌ها شد.

صباغ افزود: سیاست آمریکایی آشوب نه تنها امنیت و ثبات منطقه ما را متزلزل کرده و باعث ایجاد تروریسم و نابودی دستاوردهای توسعه‌ای شده بلکه چندقطبی بودن جهان، منشور ملل متحد و توافقنامه‌های بین‌المللی را نیز خدشه‌دار کرده است.

وی با اشاره به نقض مکرر منشور ملل متحد و حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی از طریق اشغال اراضی کشورهای عربی از جمله اراضی جولان سوریه و شهرک‌سازی در این اراضی، بر حق بدون چون‌وچرای سوریه برای سیطره مجدد بر تمامی جولان تاکید کرد.

صباغ ضمن محکوم‌نمودن حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و ابراز انزجار از حمایت برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از این حملات گفت: تعرض‌های پیاپی اسرائیل به شهرها، بنادر و فرودگاه‌های سوریه منطقه را به سوی تنش‌هایی بی‌سابقه سوق می‌دهد.

وی خسارات ناشی از چپاول منابع طبیعی، نفت و گاز سوریه را بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار برآورد نمود و تصریح کرد: آمریکا و ترکیه نقش مخرب خود و نقض حاکمیت و یکپارچگی اراضی سوریه را از طریق تداوم حضور نظامی غیرقانونی و حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب و گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند.

صباغ اعلام کرد که سوریه از هیچ تلاشی برای حمایت از ملت فلسطین در مسیر مبارزه آنان برای احقاق حقوق خود به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و اعطای حق عضویت کامل در سازمان ملل به فلسطین فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

کد خبر 5896168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha