۶ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

پررنگ دیده شدن نیروهای انقلابی در مسئولیت های کلیدی جامعه

پررنگ دیده شدن نیروهای انقلابی در مسئولیت های کلیدی جامعه

بیرجند_ استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور نیروهای انقلابی در مسئولیت های کلیدی و سطح دانشگاه‌ها و مدارس باید پررنگ تر دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: نوعی خود باختگی و غرب‌زدگی در محیط‌های علمی کشور وجود دارد که متأسفانه این معضل گریبانگر دانشگاه‌ها استان‌های بزرگ بیشتر بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای رفع این معضل نیاز به عملکرد هوشمندانه وجود دارد، تصریح کرد: در برخی از مناطق این معضل تبدیل به غرب دوستی شدید شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و گسترش میهن‌پرستی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان، گام نخست برای مقابله با خود باختگی فرهنگی و غرب پرستی است.
قناعت یادآور شد: تبیین وحشی گری ها و ماهیت استعماری غرب باید برای نسل جوان بازگو شود تا با جنایات غرب آشنا شوند.

وی با اشاره بر ضرورت دقت و سختگیری در گزینش و جذب اساتید و معلمان بیان کرد: در این راستا حضور نیروهای انقلابی در مسئولیت‌های کلیدی و سطح دانشگاه‌ها و مدارس باید پررنگ تر دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در جلسات شورای فرهنگ عمومی مباحث خوبی مطرح می‌شود، اضافه کرد: برای بهتر دیده شدن مصوبات این شورا در جامعه و در بین مردم باید راهکارهایی ارائه شود.

قناعت به طرح «قهرمان من» اشاره کرد و گفت: این طرح موجب تقویت انسجام ملی و اعتماد به‌ نفس ملی به ویژه در بین نسل جوان جامعهمب شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به معرفی شهدا، مفاخر و اسطوره‌های تاریخ انقلاب می‌پردازد که یکی از برنامه های مهم دراین زمینه در استان برگزاری همایش بزرگذاشت آیت الله تهامی است.

کد خبر 5897874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha