در حومه لاذقیه و حلب رخ داد؛

خنثی شدن حمله پهپادی در سوریه/ مقرهای عناصر تروریست منهدم شد

خنثی شدن حمله پهپادی در سوریه/ مقرهای عناصر تروریست منهدم شد

وزارت دفاع سوریه از خنثی شدن حمله پهپادی گروهک‌های تروریست در حومه‌ لاذقیه و حلب و حمله متقابل نیروهای مسلح این کشور به مقرهای عناصر تروریست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدی البلد، وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهک‌های تروریست به حملات خود علیه غیرنظامیان و مناطق مسکونی و همچنین مراکز متعلق به نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب، لاذقیه و ادلب ادامه می‌دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گروهک‌های تروریست در جدیدترین اقدام خود تلاش کردند با استفاده از پهپادها حملاتی را در حومه شمالی لاذقیه و حومه غربی حلب انجام دهند.

وزارت دفاع سوریه تاکید کرد: نیروهای سوری موفق شدند ۲ پهپاد متعلق به این گروهک‌های تروریستی را ساقط کنند. نیروهای مسلح در واکنش به این حمله پهپادی با آتش توپخانه خود مقرهای گروهک‌های تروریست در مناطق مذکور را هدف قرار دادند که به دنبال آن تعدادی از این عناصر جنایتکار به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

پیش از این وزارت خارجه سوریه تاکید کرده بود که حضور غیرقانونی نظامی آمریکا در خاک سوریه با غارت ذخایر نفتی این کشور و افزایش فشار اقتصادی بر مردم سوریه همراه شده و این نیروها مسئول تشدید تنش نظامی در سوریه هستند.

این وزارتخانه در ادامه تصریح کرد: نیروهای آمریکایی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و مسئول عملیات گروه‌های تروریستی علیه نظامیان ارتش سوریه هستند. دمشق متعهد شده است تا زمانی که تهدید به طور کامل از بین نرفته، به عملیات خود علیه تروریست‌ها ادامه خواهد داد. سوریه همچنین آمادگی خود را برای آزادسازی اراضی این کشور از دست نیروهای آمریکایی، اسرائیلی و ترکیه‌ای بر اساس قوانین بین‌المللی اعلام می‌کند.

کد خبر 5898736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha