۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴

در هم اندیشی قاریان نخبه و بین المللی کشور مطرح شد؛

برگزاری دوره جدید جلسات تخصصی قرائت ویژه قاریان نخبه و بین‌المللی

برگزاری دوره جدید جلسات تخصصی قرائت ویژه قاریان نخبه و بین‌المللی

میرزاجانی در جلسه هم‌اندیشی قاریان نخبه و بین‌المللی کشور در شورای عالی قرآن از برگزاری دوره جدید جلسات ماهانه تخصصی قرائت ویژه قاریان نخبه و بین‌المللی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم اندیشی با حضور تعدادی از قاریان ممتاز و بین المللی برگزار شد. در ابتدای این جلسه، حمید شاکرنژاد و وحید خزایی، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در ادامه، محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن، با اشاره به سابقه طولانی جلسات ارتقا در سطوح مختلف طی سه دهه گذشته، از برگزاری دوره جدید جلسات تخصصی قرائت ویژه قاریان نخبه و بین المللی کشور به صورت ماهانه خبر داد و گفت: جلسه امروز باهدف هم اندیشی درخصوص کیفیت و محتوای برگزاری این جلسات تشکیل شده تا دوستان، نظرات و دیدگاه‌های خودشان را بیان نمایند.

وی افزود: در این جمع نخبگانی، میزبان قاریان خوش خوانی که در صحنه مسابقات ملی و بین‌المللی درخشش داشته اند و سن ایشان در حدود ٣۵ تا ۴۵ سال است خواهیم بود.

میرزاجانی ادامه داد: بسته محتوای پیشنهادی ما برای این جلسات شامل تلاوت، دانش افزایی در حوزه‌های قرائتی به ویژه مفاهیم باحضور اساتید مدعو، ارائه مباحث معرفت افزا و نیز هم اندیشی در موضوعات ضروری و مبتلابه جامعه قرآنی است.

معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن، با اشاره به مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این جلسات، اظهار امیدواری کرد که شرایط حضور قاریان برجسته غیر تهرانی هم در این برنامه ماهانه به صورت متناوب فراهم شود.

برگزاری دوره جدید جلسات تخصصی قرائت ویژه قاریان نخبه و بین‌المللی

در ادامه جلسه، حاضران ضمن استقبال و تشکر از این اقدام، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند که اجمالی از آن به این شرح است:

- صمیمیتی که در این جلسات شکل می‌گیرد بسیار ارزشمند است.

- فضای مثبتی که در این جلسات ایجاد می‌شود، می‌بایست در موقع تلاوت هریک از قاریان باعث ارتقا روحیه و انگیزه مضاعف ایشان جهت ارائه تلاوت‌های فاخر گردد.

- اینکه، هم تلاوت گر و هم مستمع تلاوت‌ها از قاریان برجسته باشند، ویژگی منحصر به فرد این جلسات است.

- در کنار جلسات، دوره‌های کوتاه مدتی در تهران و خارج از تهران طراحی شود تا مجال موسع تری برای اجرای برنامه‌های محتوایی و تفریحی فراهم گردد.

- زمان بیشتری از جلسات به تلاوت اختصاص یابد.

- در کنار مسائل فنی، باحضور اهل تخصص به مسائل موردنیاز زندگی فردی و اجتماعی از قبیل، آداب تربیت فرزند، همسرداری، اخلاق حرفه ای و… پرداخته شود.

- در اداره این جلسات از ظرفیت اعضای حاضر استفاده شود.

- اگر بنا شد که تلاوت‌ها نقد و تحلیل شود، این کار با رویکرد مثبت و با غلبه بیان نقاط قوت انجام شود که تأثیر بیشتری به همراه خواهد داشت.

- در فضای دوستانه و در عین حال کارشناسانه ای که در این جلسات شکل می‌گیرد، می‌بایست وجه همت ما این باشد که همه باهم رشد کنیم که این رشد می‌تواند هم شامل ابعاد فنی تلاوت و هم مسائل معنوی باشد.

- باتوجه به موانع مختلفی که در مسیر پیشرفت قاریان در ارائه تلاوت‌های کم نقص و اساساً دورشدن آنان از اضطراب‌های مختلف پیرامون شأن وجود دارد، قراء می‌بایست با مدیریت مناسب، آسیب‌های این التهابات اجتناب ناپذیر را به حداقل برسانند. این جلسات که جمع زیادی از قاریان ممتاز در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌تواند به فضاسازی مثبت کمک کند.

قابل ذکر است، پیش از این و در فصل جدید فعالیت‌ها در سال جاری، دوره آموزش عالی قاریان ممتاز جوان، همچنین دوره مجازی ارتقا قاریان و دعاخوانان ممتاز سراسر کشور، به همت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز به کار کرده بود.

کد خبر 5898739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha