۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

سرهنگ رازقی:

۵۳ درصد از تصادفات فوتی در تهران شب‌ها روی می‌دهد

۵۳ درصد از تصادفات فوتی در تهران شب‌ها روی می‌دهد

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۳ درصد از تصادفات فوتی در تهران شب‌ها روی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: ۵۳ درصد از تصادفات فوتی در شهر تهران شب‌ها و ۴۷ درصد از آنها در روز اتفاق می‌افتد.

سرهنگ رازقی گفت: اکثر ما تجربه رانندگی در شب را داریم و می‌دانیم به دلیل خلوتی معابر، سرعت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و به علت تاریکی هوا و دید محدود، ایمنی تردد نیز پایین می‌آید.

وی افزود: خیلی از رانندگان که زمینه و استعداد انجام تخلف را دارند شب‌ها این فرصت برایشان پیش می‌آید که با سرعت حرکت کرده و سبقت‌های خطرناک بگیرند.

سرهنگ رازقی بیان داشت: همین موضوع سبب شده که حساسیت خاص شب را در نظر بگیریم و با تخلفات شبانه خودروها در طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه شبانه برخورد لازم را داشته و این طرح تشدید را از روز شنبه اجرا کردیم.

وی گفت: شدت تصادفات در شب بیشتر است و بیش از نیمی از تصادفات فوتی نیز در شب‌ها روی می‌دهد.

سرهنگ رازقی افزود: در صدر این تخلفات سرعت و سبقت‌های غیر مجاز و حرکات مخاطره‌آمیز قرار دارد که باعث تصادفات شدید می‌شود.

وی گفت: از روز شنبه این هفته که طرح اجرا شد و همکاران بنده با تخلفات حادثه ساز شبانه به صورت جد برخورد می‌کنند. هیچ‌گونه اغماضی نیز صورت نمی‌گیرد و تخلفات برابر قوانین و مقررات اعمال قانون خواهند شد و توقیفات ساعتی نیز در این خصوص داریم.

سرهنگ رازقی گفت: همکاران بنده خودروهای توقیفی را در محل مناسب و ایمن تا ابتدای صبح متوقف کرده و سپس اجازه تردد به آنها می‌دهیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تخلفات برخی از این خودروها به نحوی است که باید به پارکینگ منتقل شوند.

کد خبر 5900881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha