۲۹ آبان ۱۳۸۶، ۱۳:۴۸

اساسنامه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران منتشر شد

سازمان بورس و اوراق بهادار روز سه شنبه اساسنامه و مقررات عضویت در کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست اخیر خود مجوز تاسیس و فعالیت کانون نهادهای مالی سرمایه‌گذاری را صادر و امکان فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری را در قالب کانون مربوطه فراهم کرد.

مقررات عضویت در کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به شرح زیر است :

ماده 1 – کلیه اصطلاحات و واژه‌های تعریف شده در اساسنامه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و قانون بازار اوراق بهادار، با همان مفاهیم در این مقررات کاربرد دارند.

ماده 2 – متقاضیان عضویت در کانون باید تقاضای عضویت خود را به هیات مدیره کانون ارائه دهند. در صورتی که متقاضی به تشخیص هیات مدیره کانون از اشخاص موضوع ماده 6 اساسنامه کانون محسوب شده و شرایط مندرج در ماده 42 اساسنامه کانون را دارا باشد، به عضویت کانون پذیرفته می‌شود.

تبصره 1 : فرم تقاضای عضویت و مدارک لازم و نحوه ارسال آنها را هیات مدیره کانون تعیین می‌نماید.

تبصره 2 : در مورد پذیرش عضویت اعضای اولیه کانون، وظایف هیات مدیره کانون توسط هیات موسس کانون صورت می‌پذیرد.

ماده 3 – حق پذیرش ( مبلغ ورودیه ) متقاضیان عضویت و حق عضویت اعضای کانون و زمان‌بندی پرداخت آنها با رعایت سقف‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) ، برای اعضای اولیه به تصویب هیات موسس و پس از آن به تصویب هیات مدیره کانون می رسد.

ماده 4 – مدارک و اقدامات لازم برای انصراف از عضویت در کانون با رعایت مفاد اساسنامه توسط هیات مدیره کانون تعیین می شود.

ماده 5 – این مقررات در 5 ماده و 2 تبصره در تاریخ 27/8/86 به تصویب سبا رسید و تغییر آن به تصویب این سازمان امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، اساسنامه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در چهار فصل ( کلیات، ارکان کانون، عضویت، لغو عضویت و نحوه تدوین مقررات کانون و حسابداری و امور مالی / انحلال و موارد متفرقه) تدوین شده است.

کد خبر 590097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha