۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

همزمان با کنگره سالیانه؛

جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود

جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود

دومین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی در حاشیه بیست و چهارمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر نیما رضایی دبیر کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: ۳۰۹ نفر از طریق سایت جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی رزومه‌های خود را در سه بخش حقیقی، حقوقی و محصول به دبیرخانه همایش ارسال کردند که معرفی برگزیدگان بعد از داوری در شورای سیاستگذاری در اختتامیه کنگره اعلام خواهد شد.

وی افزود: در بخش حقیقی دانشجویان در دو بخش دانشجویان تحصیلات مقطع عمومی (کارشناسی و دکتری عمومی)و تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی پایه، دکتری پژوهشی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی) در سه تیپ دانشجویی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رضایی گفت: در بخش حقوقی کمیته‌های تحقیقات و فناور ی دانشجویی با توجه به امتیازات کسب شده و رتبه بندی در سال اخیر در سطح دانشگاهی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. در بخش محصول مقاله، کتاب، طرح پژوهشی، پایان‌نامه یا فناوری فارغ از تیپ دانشگاهی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت به شاخص های ارزیابی بخش حقوقی جشنواره اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی، ساختار فیزیکی، فعالیت های ارتقای مهارت های پژوهشی و فناوری دانشجویان، فعالیت‌های پژوهشی کمیته‌ای در سال ارزشیابی و برگزاری کنگره سراسری، مدارس فصلی و بین‌المللی و تورهای پژوهش و فناوری شاخص هایی است که بر مبنای آن کمیته های دانشجویی مورد ارزیابی و سنجش قرار داده می‌شوند.

رضایی عنوان کرد: این جشنواره با هدف حمایت از فعالیت‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی در کشور به صورت سالیانه در حاشیه کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی با بیان اینکه هم‌افزایی و تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط میان دانشجویان و کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی هدف اصلی برگزاری جشنواره است، اظهار داشت: این جشنواره مبدا حرمتی نوین برای معرفی و تشویق فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری است و رویدادی برای رقابت و عرضه دستاوردهای‌های علمی_پژوهشی دانشجویان است.

بیست و چهارمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور ۱۲ تا ۱۴ مهر ماه در محل برج میلاد به همت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار خواهد شد.

کد خبر 5901014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha