۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

۱۶۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی افزود می‌شود

۱۶۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی افزود می‌شود

ارومیه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا یک هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری عصر دوشنبه در حاشیه بهره برداری از یک هتل در ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان ۲۷۸ واحد گردشگری با دو هزار و ۲۰۱ اتاق با پنج هزار و ۲۴۹ تخت اقامتی وجود دارد. ن

وی گفت: در یک سال گذشته اعتبار جذب شده عمرانی و ملی اداره کل به ۶۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به کمبود مراکز تفریحی و گردشگری در سطح استان افزود: نبود تله‌کابین، شهربازی، زیپ‌لاین، پل معلق و … یک ضعف برای استان بوده و در این راستا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دعوت می‌شود.

صفری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی ادامه داد: مهربانی و فرهنگ بالای مردم آذربایجان غربی مهم‌ترین ظرفیت استان برای جذب گردشگر است.

وی با اشاره به نتایج نشست استانداران استان‌های مرزی ترکیه و آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این نشست توافقات خوبی با ترکیه انجام شد به‌طوری که از ۳۰ بند این توافق ۶ بند مربوط به حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز گفت: در چند ماه گذشته ۱۳۰ مورد برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز انجام شده است و نیز جلسات مختلف گردشگری سلامت با هدف حذف دلالان برگزار شده است.

کد خبر 5901548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha