۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۸

مهر گزارش می‌دهد؛

طنین «وحدت» در استان سمنان/ جشن میلاد حضرت محمد (ص) برگزار شد

طنین «وحدت» در استان سمنان/ جشن میلاد حضرت محمد (ص) برگزار شد

سمنان- همزمان با سالروز ولادت با سعادت پیامبر (ص) برنامه‌های ویژه هفته وحدت در استان سمنان برگزار شد، استانی که امروز غرق نور و شوق است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: طنین وحدت همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ع) فخر عالم، پیامبر خوبی‌ها و مهربانی‌ها، بزرگ طلایه دار ایمان در جای جای استان سمنان طنین‌انداز شد و مردم متدین و خدایی قومس در آئین ویژه این روز و شب شرکت کردند.

همزمان با آغاز هفته وحدت برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی و همچنین ویژه برنامه‌های نمادین در سراسر استان سمنان در حال برگزاری است استانی که به واسطه حضور پرتعداد مهاجران، خود یک پایلوت وحدت بین شیعه و سنی در کشورمان هم محسوب می‌شود.

تاکید بر وحدت

این روزها مردم ما خیلی خوب می‌دانند وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت تاکید می‌کنند چه در دل دارند آنجا که ایشان می‌گویند: در اعتصام به حبل‌الله، می‌توان تک‌تک به حبل‌الله اعتصام پیدا کرد، این را اسلام توصیه نمی‌کند؛ وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا؛ همه با هم به حبل الهی تمسّک کنید، با هم باشید.

این در حالی است که نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز ضمن تائید این موضوع معتقد است: آیه ۴۶ سوره انفال می‌فرمایند «وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» و لذا از این آیه برداشت می‌شود که مبنای وحدت همه مذاهب اسلامی است.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه اختلاف افکنی بین مسلمانان دسیسه دشمنان است و همواره تلاش کرده‌اند تا وحدت شکل نگیرد در صورتی که اشتراکات مسلمانان فراوان است، تاکید کرد: پیش از نامگذاری رسمی هفته وحدت، علمای اهل تقریب شیعه و سنی تلاش زیادی برای ایجاد وحدت میان امت اسلامی انجام دادند چراکه هجمه دشمنان علیه اسلام همواره وجود داشته است.

طنین «وحدت» در استان سمنان/ جشن میلاد حضرت محمد (ص) برگزار شد

سمنان پایلوت وحدت است

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، سمنان را پایلوت وحدت دانست و گفت: به برکت حضور روحانیت، علما و صلحا، بزرگان دین و علم، دانشگاه‌ها، محافل علمی، ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، استان سمنان پایلوت وحدت کشور محسوب می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه وحدت بین مسئولان و مردم و مسئولان و مسئولان و مردم و مردم شاخصه استان سمنان است، تاکید کرد: ما در استان حول محور نماینده ولی فقیه در استان سمنان به مثابه محور وحدت، تمام تلاش خود را در راستای خدمت رسانی به مردم به کار می‌گیریم.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) بیان کرد: وحدت، انسجام، همدلی و همراهی مردم با مسئولان نکته بسیار مهم و کلیدی است که ما برای عبور از مشکلات استان سمنان به آن نیاز داریم و تا کنون نیز همین بوده است.

ویژه برنامه‌ها

این روزها در استان سمنان برنامه‌های هفته وحدت در حال برگزاری است چرا که این استان میزبان خیل عظیمی از مهاجران و همچنین دانشجویان خارجی و اتباع است اما دو برنامه خیلی خوب در استان برگزار شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت یکی دیدار نماینده ولی فقیه در استان سمنان با دانشجویان اتباع و خارجی مقیم استان و دیگری جشن وحدت در مهمان شهر سمنان که استقبال کم نظیری از آن شد.

آئین ویژه هفته وحدت با حضور مسلمانان شیعه و سنی در مهمان شهر سمنان جلوه خاصی از وحدت بود چرا که جمعیت عظیمی از مسلمانان از نقاط مختلف برای آن گرد هم آمده بودند. مولودی خوانی، سخنرانی‌های وحدت بخش، شعرخوانی و مدیحه سرایی در زمره بخش‌های این مراسم بود.

جشن بزرگ هفته وحدت در محله جهادیه سمنان هم از دیگر مراسم قابل توجه بود که حتی برای ساعتی روی پخش زنده شبکه خبر هم حضور داشت تا اهمیت آن مشخص شود اما مردم استان سمنان هم برای این روز خود را آماده کرده‌اند در شهرهای استان این روزها موکب پذیرایی و شیرینی و شربت به راه افتاده است.

طنین «وحدت» در استان سمنان/ جشن میلاد حضرت محمد (ص) برگزار شد

همه یکی هستیم

یک کارشناس دینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ایام هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین اشتراکات مسلمانان است، گفت: همه باید بدانیم که اختلاف افکنی خواست دشمنان است و در نتیجه اگر کاری کنیم که غیر از وحدت باشد در واقع در زمین دشمنان بازی کردیم.

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه جدایی و دور افتادگی به معنای عدم وحدت است و امتی که وحدت نداشته باشد محکوم به شکست می‌شود، ابراز کرد: در طول تاریخ اسلام هر کجا که دشمنان توانسته‌اند موفقیتی را کسب کنند از بی وحدتی بوده است.

وی با بیان اینکه برخی موارد البته کسانی هستند که می‌خواهند بین شیعیان و اهل تسنن دوری بیاندازند، بیان کرد: باید به دنیا ثابت شود که همه ما یکی هستیم چرا که یک خدای واحد و یک پیامبر (ص) اسلام داریم.

این روزها متقارن با روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی برای مردم ایران اسلامی نماد وحدت است چرا که با دست خالی و با همین سلاح وحدت توانسته‌اند دشمنان را از آب و خاک کشورشان بیرون سازند آن هم در نبردی که حتی یک وجب از خاک کشورمان هم جدا نشد.

کد خبر 5901643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha