۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

امام جماعت شهرستان بندرترکمن:

هفته وحدت نشان از همراه بودن مسلمانان است

هفته وحدت نشان از همراه بودن مسلمانان است

گرگان- امام جماعت شهرستان بندرترکمن گفت: هفته وحدت نشان می دهد مسلمانان اهل تشیع وتسنن همراه یکدیگر هستند و در کنار هم اتفاق های بزرگی را رقم می زنند.

یوسف آخوند سخندان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه ولادت پیامبر اکرم (ص) از دیدگاه اهل تسنن ۱۲ ربیع الاول و از نظر اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول قرار دارد امام خمینی (ره) برای اینکه انسجام بین مسلمانان باقی بماند این زمان را به نام هفته وحدت نام گذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت ایام بسیار مبارکی است تا اتحاد و انسجام مسلمانان به نمایش گذاشته شود، افزود: امروز دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین اهل تشیع و تسنن است اما همه مسلمانان به ویژه مردم ایران زمین با اتحاد و وحدتی که دارند خاری بر چشم آنها شدند.

امام جماعت شهرستان بندرترکمن گفت: همه کسانی که صاحب تریبون هستند خصوصاً روحانیون جامعه باید در ترویج فرهنگ تقریب و تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه نقش آفرینی کنند و گام‌های بزرگ بردارند.

وی افزود: تقریب به معنای خرد جمعی است و این خرد جمعی انسان را به اوج می‌رساند.

سخندان اظهار کرد: هرکجا که جماعتی بدون نفاق و درگیری باهم بودند آنجا حتماً دست خدا بالای سر آن امت و ملت است و هدایت خواهند شد اما هرجایی که تفرقه و اختلاف باشد شیطان حضور فیزیکی دارد و مردم آن کشور و منطقه را به چالش می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه در وحدت و اتحاد می‌توان به خداوند نزدیک شد، افزود: هفته وحدت نشان می‌دهد مسلمانان اهل تشیع وتسنن برای یکدیگر هستند و در کنار هم اتفاق‌های بزرگی را رقم می‌زنند.

امام جماعت شهرستان بندرترکمن گفت: هفته وحدت پله‌ای است برای انسان‌هایی که از یکدیگر دور شده بودند دوباره نزدیک شوند و در کنار هم تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با داشتن وحدت و انسجام به همه مردم دنیا ثابت می‌کنیم ایران دارای یک ملت غیور، یک پارچه و پیوسته است.

سخندان اظهار کرد: امروز با تدابیر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، این استان در ایران اسلامی به نگارستان وحدت شناخته شده است.

کد خبر 5901714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha