۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۷:۵۲

رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر:

اقامت ۱۱۵ هزار نفر شب مسافر در رامسر/۴۰ واحد بومگردی شناسایی شد

اقامت ۱۱۵ هزار نفر شب مسافر در رامسر/۴۰ واحد بومگردی شناسایی شد

رامسر- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامسر آمار اقامت در شهرستان را ۱۱۵ هزار نفر شب ذکر کرد.

نادر سحرخیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان نمونه گردشگری رامسر مستعد ایجاد همه گونه تأسیسات گردشگری بوده و آمارها نشانگر توسعه اقتصاد گردشگری در شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالین گردشگری و آحاد مردم فهیم شهرستان نقش مردم خوب و خونگرم رامسر را در مهمان نوازی بی نظیر دانست و بیان داشت: شهرستان رامسر با همت مردم به این نقطه از موفقیت رسیده و رشد گردشگری به صورت مداوم در جریان است.

سحرخیز شعار جهانی سال گردشگری را سرمایه گذاری سبز اعلام کرد و ویژگی‌های طبیعی رامسر را بر گرفته از طبیعت جنگلی، کوهستانی و جلگه‌ای دانست و گفت: جاذبه گردشگری شهرستان دارای اهمیت است و باید در حفاظت از آن کوشا بود.

وی گفت: دهستان اشکور رامسر مشتمل بر ۱۱ پارچه آبادی می‌تواند قطب بوم گردی و طبیعت گردی کشور شود و همچنین دهستان جنت رودبار به عنوان پایلوت بوم گردی کشور نقش بسزایی در جذب توریست ایفا می‌کند و جواهرده رامسر که آوازه جهانی دارد و باید از قابلیت‌های ویژه این روستا در تمام فصول بهره برداری کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر در خصوص عملکرد دستگاهی و وزارت گردشگری در شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته تا به امروز بیش از ۴۰ واحد بوم گردی شناسایی و پرونده سازی و موافقت اولیه برای تبدیل این واحدهای بومی و سنتی به واحد گردشگری صادر شد و انتظار داریم تا پایان سال این رقم را به ۸۰ واحد برسانیم.

وی تصریح کرد: تأسیسات گردشگری در همه زمینه‌ها مانند هتل. هتل آپارتمان. مراکز تفریحی و دیگر تأسیسات به تعداد ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در جریان است و این نوید را می‌دهیم که هر ساله شاهد افتتاح این گونه واحدهای گردشگری در شهرستان باشیم.

سحرخیز، افتتاح هتل فلاح با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و همچنین واحد بوم گردی اقاقیا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان را از پروژه‌های هفته گردشگری دانست و آمار اقامت شب شهرستان نمونه گردشگری رامسر را بیش از ۱۱۵ هزار نفر شب اقامت ذکر کرد.

کد خبر 5902166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha