۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

عضویت ۱۶۰۰ نفر در شبکه متخصصان آموزش عالی

عضویت ۱۶۰۰ نفر در شبکه متخصصان آموزش عالی

دبیر شبکه متخصصان آموزش عالی از عضویت ۱۶۰۰ نفر در این شبکه خبرداد و گفت: دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، ارومیه و رازی دانشگاههای دولتی با بیشترین عضویت در این شبکه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازموسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نجف آقایی دبیر شبکه متخصصان آموزش عالی درششمین جلسه شورای سیاستگذاری شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی و عضوگیری در شبکه و رونمایی از شبکه با حضور وزیر علوم و روسای برخی دانشگاهها در کنگره آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور، به طبقه‌بندی اعضای شماع بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی پرداخت.

وی گفت: حدود ۸۶ درصد اعضای شبکه تحصیلات دکتری و حدود ۶ درصد نیز دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستند. همچنین ۷۹ درصد اعضای هیات علمی دانشگاهها، ۱۱درصد دانشجو و ۶درصد نیز دانش آموخته دانشگاهی هستند.

آقایی ادامه داد: براساس نوع دانشگاه ۱۱۴۷ نفر اعضای شبکه عضو دانشگاههای دولتی، ۲۵۳ نفر عضو پیام نور، ۸ نفر از دانشگاههای خارج از کشور و ۱۳۰ نفر نیز از سایر دانشگاهها هستند.

آقایی افزود: براساس طبقه‌بندی اعضاء بر اساس حوزه تخصصی نیز ۴۸ درصد در حوزه علوم انسانی، ۲۱ درصد در حوزه فنی و مهندسی، ۱۷ درصد در حوزه علوم زیستی و زمین شناسی و ۱۲ درصد نیز در علوم پایه فعالیت می‌کنند و دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، ارومیه و رازی دانشگاههای دولتی با بیشترین عضویت در این شبکه هستند.

مشاور رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی به طرح فعال‌سازی شبکه متخصصین آموزش عالی (شماع) پرداخت و گفت: ارتقاء سایت شبکه شماع به لحاظ فنی در سطح ملی و بین‌المللی، تخصیص اعتبار مشخص در بودجه پژوهشی موسسه جهت توسعه میزهای تخصصی، ایجاد تسهیلات و تشویق‌های مادی و معنوی جهت ایجاد انگیزه کاربران، تدوین و تصویب آیین‌نامه امتیاز پژوهشی در ترفیع و ارتقاء اعضای هیأت علمی در ارتباط با مدیر میز و اعضای آن، ایجاد ارتباط شبکه‌ای با لینک‌های علمی- پژوهشی در سطح کشور (در دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، مراکز علمی و سیاستگذار حوزه آموزش عالی) و ایجاد بستر استفاده کاربران از تسهیلات و خروجی های آماری و پژوهشی مؤسسه برخی از اقداماتی است که برای فعال سازی شبکه در حال انجام است.

آقایی در پایان گزارش عملکرد شش میز پژوهشی مصوب را نیز برای حاضرین تشریح کرد.

کد خبر 5902652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha