۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸

با حضور نویسنده اثر برگزار شد؛

آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» در مشهد

آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» در مشهد

مشهد- آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور نویسنده اثر در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد کردبچه، نویسنده کتاب «هزار چم» در آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» با اشاره به مطلع «کتاب عشق را جز یک ورق نیست» از غزلیات پروین اعتصامی اظهار کرد: خاطرات نویسی نقل بیان فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی برای نسل حاضر و الگو سازی برای نسل آینده است. مشوق من برای نوشتن این اثر، کتاب «سیاحت شرق» اثر آقا نجفی قوچانی بود که بارها و بارها آن را خوانده‌ام.

وی افزود: در این کتاب تلاش کرده‌ام تجربیات ۶۰ ساله خود را در حد توان به تصویر بکشم. یکی از مؤلفه‌های مهم در این کتاب، خاطرات کودکی است، خاطراتی که تا ابد از ذهن انسان پاک نمی‌شود.

کردبچه به بیان برخی از خاطرات دوران کودکی خود پرداخت و اظهار کرد: ۲۰۰ صفحه این کتاب به وضعیت شهر تهران در دوران کودکی بنده اختصاص دارد. در واقع این کتاب به نوعی بیانگر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران در زمانهای دور است.

وی در خصوص انتخاب نام کتاب، بیان کرد: «چم» به معنای پیچ و خم است و اشاره به این دارد که برای پیشرفت در زندگی باید «هزار چم» را گذراند.

نویسنده کتاب «هزار چم» به ارائه بیوگرافی از خود پرداخت و افزود: «هزار چم» چهارمین تألیف من است. آثار من تا به امروز شامل کتابهای «عبد شکور»، «گناه، هبوط از انسانیت»، «ازدواج پیوند دل‌ها: بایدها و نبایدها» و یک رمان به نام «تونل هشتم» است. یکی از آثار مؤثر در مسیر نویسندگی خوانش بارها و بارها کتاب «مادام بوواری» اثر گوستاو فلوبر است. این اثر کتاب مقدسی برای نویسندگان برای رسیدن به پختگی و تجربه است. همچنین کتاب «شما که غریبه نیستید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی نیز می‌تواند در ابتدای مسیر نویسندگی کمک فراوانی نمایند.

محمد کردبچه سخنان خود را با شاه بیتی از حضرت حافظ با مطلع «ما بدان مقصدِ عالی نتوانیم رسید / هم مگر پیش نَهَد لطفِ شما گامی چند» به پایان رساند.

گفتنی است؛ در پایان آئین رونمایی از پوستر برنامه نیز برگزار شد.

کد خبر 5906057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha