۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

مدیر کانون امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود:

وقف یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری است

وقف یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری است

لاهرود- مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود در پیامی فرا رسیدن هفته وقف را تبریک گفت و بیان کرد: فرهنگ متعالی وقف، یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک هفته وقف اظهار کرد: فرهنگ متعالی وقف با کارکردهای متنوع، از راهکارهای توسعه اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فکری، فرهنگی و معنوی جامعه، سنت حسنه‌ای است که در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) همواره مورد تأکید بوده و یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری به شمار می‌رود.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یک نهاد ممتاز دینی است، باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه اش، سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود افزود: ترویج این سنت حسنه که ریشه در اعتقادات دینی دارد، در ایران اسلامی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و در شهرستان‌هایی مثل مشگین‌شهر و به ویژه در منطقه لاهرود به واسطه باورهای غنی مردم متدین، همواره مورد عنایت بوده و وجود ده‌ها موقوفه و رقبه، گواهی بر رواج این فرهنگ متعالی در این شهرستان است.

دستگزار با قدردانی از واقفان نیکوکار و خادمین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ادامه داد: توفیق بیش از پیش همه خیراندیشان را در ترویج و توسعه ارزش‌های انسانی و رفع نیازهای جامعه از حضرت باری تعالی مسئلت دارم.

کد خبر 5907069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha