۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۱

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

شناسنامه پدافند غیرعامل مراکز خطر زای استان سمنان تدوین شد

شناسنامه پدافند غیرعامل مراکز خطر زای استان سمنان تدوین شد

سمنان_ معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور از تدوین شناسنامه پدافند غیرعامل مراکز خطرزا استان سمنان خبر داد و گفت: این اقدام برای سایر استان‌ها در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار امیر ملک غروب سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استانداری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه امروز تهدیدات دشمن نه گزینه‌های نظامی بلکه موارد دیگری مثل موارد شیمیایی، زیستی و غیره است، ابراز داشت: برای جلوگیری از این تهدیدات می‌بایست ضمن بهره‌گیری از اقدامات پدافندی با این عوامل خطر آفرین مقابله کرد.

وی افزود: می‌بایست مراکز حساس و مهم برای موارد بحرانی در آمادگی صد درصد قرار گیرند و در صورت مواردی نظیر قطع جریان برق دستگاه‌های اجرایی با مولدهای اضطراری برق بتوانند زیرساخت‌های مهم را سرپا نگه دارند.

معاون امور صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور بابیان اینکه مراکز خطرزا و واحدهای تولیدی مواد شیمیایی باید مجهز به سیستم‌های پدافندی برای مواقع حساس و بحرانی باشند، ابراز داشت: خوشبختانه برای استان سمنانش شناسنامه پدافند غیر عامل مراکز خطرزا تهیه شده است.

ملک ضمن بیان اینکه تدوین طرح پدافندی هر واحد برای سایر استان‌ها نیز در حال انجام است، تصریح کرد: شناسایی مراکز خطر زا کمک می‌کند تا حفاظت از زیرساخت‌ها و مقابله با شرایط اضطراری از سطح راهبری به اجرایی برسد.

وی از تصویب قانون سازمان پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی طی سال جاری خبر داد و افزود: طبق این مصوبه به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که ضمانت اجرایی قانونی برای توسعه اقدامات پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی کشور لازم است.

کد خبر 5908193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha