لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ شب پنجم؛

افزایش شهدای نوار غزه به بیش از ۱۱۰۰ نفر

افزایش شهدای نوار غزه به بیش از ۱۱۰۰ نفر

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نتانیاهو در حالی خبر اعلام «وضعیت جنگی» از فردا در اسرائیل را مطرح کرد که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آمار شهدا را بالای ۱۱۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای حملات ددمنشانه رژیم موقت صهیونیستی، به ۱۱۲۸ نفر و تعداد مجروحان به ۵۴۸۹ تن افزایش یافته است.

به گفته این وزارتخانه، در کرانه باختری نیز ۲۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند.

بیانیه تند تشکل‌های دانشجویی «هاروارد» ضد جنایت تل آویو در غزه

گروهی از تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه آمریکایی «هاروارد» در همبستگی با مردم فلسطین با امضای طوماری، جنایات ددمنشانه رژیم «اسرائیل» ضد ساکنان نوار غزه را محکوم کردند

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

ما به عنوان تشکل‌های دانشجویی امضاکننده این بیانیه، رژیم اسرائیل را به‌طور کامل مسئول همه اقدامات خشونت‌های آشکار در قبال مردم نوار غزه می‌دانیم.

رویدادهای امروز در خلأ رخ نداده است. در دو دهه گذشته، میلیون‌ها فلسطینی در غزه مجبور شده‌اند در یک زندان روباز زندگی کنند.

خشونت‌های اسرائیل به مدت ۷۵ سال جنبه‌های مختلفی از تصرفات سیستماتیک زمین تا حملات هوایی، بازداشت‌های خودسرانه در ایست‌های بازرسی، جدایی اجباری از خانواده و قتل‌های هدفمند را در برگرفته است.

ما از جامعه دانشگاهیان هاروارد می‌خواهیم تا در برابر انتقام استعماری ایستادگی کرده و برای متوقف کردن خشونت‌ها اقدام کنند.

بن‌سلمان: در حمایت از آرمان فلسطین، استوار هستیم

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بامداد پنجشنبه گفت: «موضع عربستان نسبت به حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به صلح جامع و عادلانه استوار است».

بن‌سلمان با بیان اینکه ریاض همواره از آرمان فلسطین حمایت می‌کند، توضیح داد: «ما عمیقاً نگران وخیم‌بودن شرایط انسانی در غزه و آسیب رسیدن به جان غیرنظامیان هستیم».

وی در ادامه بر لزوم رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و همچنین موضع عربستان سعودی در مخالفت با هدف قرار دادن غیرنظامیان به هر شکلی تاکید کرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین گفت که ریاض در حال تلاش برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف درگیری‌ها در غزه است.

هدیه پهپادی خطرناک آلمان به تل آویو برای بمباران نوار غزه

یک منبع آگاه نظامی در وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه با تأیید گزارش مجله اشپیگل به رویترز گفت که آلمان به «اسرائیل» اجازه استفاده از دو پهپاد رزمی خود موسوم به «Heron TP» را برای حملات ضد نیروهای مقاومت در غزه را صادر کرده است.

بر پایه این گزارش، یک مقام نظامی آلمانی که از ذکر نامش خودداری کرد، چهارشنبه شب با تأیید این خبر گفت که رژیم صهیونیستی خواستار دریافت تجهیزات پزشکی از برلین و مداوای زخمی‌ها در بیمارستان‌های آلمان شده است.

این منبع گفت که آلمان پنج فروند از این پهپادها را از سازنده تسلیحات اسرائیل IAI (ISRAI.UL) خریداری کرده است که دو فروند از آنها هنوز برای آموزش خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین آلمانی در اسرائیل مستقر هستند.

در همین راستا، نشریه آلمانی اشپیگل پیشتر گزارش داده بود که اسرائیل از برلین درخواست کرده است تا بتواند از این پهپادها استفاده کند.

نبرد محدود به غزه نیست؛ به‌زودی سرتاسر اسرائیل آماج حملات خواهدبود

«ابوحمزه» سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بامداد پنجشنبه در پیامی صوتی کوتاه با هشدار به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نبرد رزمندگان مقاومت در جغرافیای نوار غزه محدود نخواهد بود و طبق معادلات درگیری، نبرد به زودی به داخل «اسرائیل» کشیده خواهد شد.

سخنگوی سرایا القدس در پیام صوتی خود که شبکه تلویزیونی الجزیره آن را پخش کرد اعلام کرد که دشمن ظالم نمی‌تواند با نخبگان ما و منطقه مقابله کند. آتش در حال گسترش است. آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد تنها نمونه کوچکی از آنچه در انتظار شماست است.

ابوحمزه افزود: ما در خارج از فلسطین نیز برای شما برنامه‌هایی آماده کرده‌ایم و در عرصه‌های دیگر خواهید دید.

وی بار دیگر با اعلام پایبندی در دفاع از مسجد الاقصی در برابر اقدامات روزانه تحریک آمیز صهیونیست‌ها علیه حرم ابراهیمی گفت: ما امروز از مقدساتمان حمایت می‌کنیم و به دنبال ریشه کن کردن ظلم از اسرای دربندمان در زندان‌های اسرائیل هستیم.

ویرانی بیش از ۱۰۰۰ خانه و آواره شدن دست‌کم ۲۶۳ هزار نفر در غزه

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد به نقل از آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تا این لحظه بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی تخریب و با خاک یکسان شده و بیش از ۲۶۳ هزار نفر هم آواره و بی‌سرپناه شدند.

وی همچنین اضافه کرد که بمباران‌های جنگنده‌های اسرائیلی به مراکزی که به بیش از یک میلیون نفر خدمات در زمینه آب و آب و فاضلاب ارائه می‌کرد، آسیب وارد کرده است.

گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میانه سکوت مجامع بین‌المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند. در نتیجه این حملات تاکنون ۱۰۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۱۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سلطان عمان خواستار حمایت جامعه جهانی از ملت فلسطین شد

سلطان عمان ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین، جامعه جهانی را به عمل به مسئولیت خود برای حمایت از فلسطینیان دعوت کرد.

عباس برای دیدار با پادشاه اردن و وزیر خارجه آمریکا به امان می‌رود

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با پادشاه اردن و وزیر خارجه آمریکا راهی امان خواهد شد.

عباس قرار است در دیدار با عبدالله دوم و آنتونی بلینکن، اوضاع جاری در غزه و جنگ بین مقاومت و رژیم اشغالگر صهیونیستی را با آن‌ها بررسی کند.

ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان و حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش ابومازن را در این سفر همراهی خواهند کرد.

وضعیت جنگی از فردا در «اسرائیل» رسماً کلید می‌خورد!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی با تهدید گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کرد که امروز کابینه ائتلافی متحد تشکیل دادیم و قدرت خود را ضد حماس نشان خواهیم داد.

وی در ادامه تهدیدات خود علیه مقاومت در غزه ادعا کرد: با تمام قوا می‌جنگیم، حمله را آغاز کرده‌ایم، کمک‌های نظامی آمریکا دریافت کرده‌ایم و منتظر رسیدن ناو هواپیمابر هستیم.

در همین راستا، یوآف گالانت، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از توافق با کابینه جنگ نتانیاهو در سخنانی حماس را تهدید به نابودی کرد.

گالانت در بخشی دیگر از اظهارات خود اذعان کرد: «کشور ما سخت‌ترین ساعات خود را پشت سر می‌گذارد و ما با دشمن ظالمی روبرو هستیم که باید به هر طریقی از بین برود.»

از سویی دیگر، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کنست (پارلمان) این رژیم فردا جلسه‌ای رسمی برگزار خواهد کرد که در آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رسماً وضعیت جنگی را اعلام و پنج وزیر راستگرای جدید سوگند یاد خواهند کرد.

شبکه اجتماعی ایکس حساب‌های مرتبط با حماس را مسدود کرد

حساب ایمنی ایکس (توئیتر) در اقدامی غیر اخلاقی و همسو با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از حساب‌های مرتبط با حماس را به علت محتوای یهود ستیزانه، نفرت پراکنی و همین طور انتشار اخبار جعلی حذف می‌کند.

بر پایه این گزارش، شبکه اجتماعی ایکس همچنین گفته که طبق «سیاست نهادهای خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز»، حساب‌های تازه ایجاد شده وابسته به حماس را حذف می‌کند و اقدامات دیگری را برای جلوگیری از گسترش آنچه که محتوای تروریستی در این سکو نامیده می‌شود، انجام خواهد داد. این اقدامات شامل نشانی دادن و حذف پست‌های خاصی است که شامل رسانه‌های گرافیکی و همچنین سخنان خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز است. این سکوی آمریکایی اعلام کرده محتوای منتشر شده را برای سخنرانی یهودی ستیزانه زیر نظر دارد.

پیش از این هم، «متا» دیگر سکوی آمریکایی هزاران حساب کاربری متعلق به خبرنگاران و فعالان فلسطینی را بسته بود.

به گزارش الجزیره، آقای باربینگ، مدیر سابق واحد سایبری رژیم صهیونیستی در متا تفاهم نامه میان این سکوی آمریکایی را با مقامات رژیم صهیونیستی افشا کرد. در این تفاهم نامه آمده بود که هر جا روایتگری بر ضد منافع رژیم صهیونیستی است، آن را حذف می‌کنند.

کد خبر 5909425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha