۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۹

«عملیات به قله نزدیکیم» آغاز شد

«عملیات به قله نزدیکیم» آغاز شد

قم- آیین افتتاحیه «عملیات به قله نزدیکیم» رزمایش مساجد سراسر کشور برای روایت جایگاه ایران در عصر جدید با سخنرانی رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاحیه «عملیات به قله نزدیکیم» رزمایش مساجد سراسر کشور برای روایت جایگاه ایران در عصر جدید عصر سه شنبه در محل نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در محل مسجد مقدس جمکران و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بنیاد هدایت در این برهه حساس و بعد از تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت جهاد تبیین، تلاش دارد «عملیات به قله نزدیکیم» که در حقیقت «رزمایش مساجد سراسر کشور برای روایت جایگاه ایران در عصر جدید» است را به مرحله اجرا در آورد.

در این عملیات تلاش بر این است که عصر حاضر که عصر امام خمینی (ره) است برای مخاطب ترسیم شود و مشخص شود که ملاک‌های پیشرفت در این عصر چیست که بسیاری از آزادگان جهان را به سوی آن متمایل نموده و یک خیزش جهانی آفریده و باعث تزلزل در پایه‌های تمدن شرق و غرب شده است.

«عملیات به قله نزدیکیم» آغاز شد

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت در این مراسم اظهار داشت: برای آنکه کارکردهای مساجد را به جامعه بشناسانیم در هر برهه و متناسب با زمان و نیاز جامعه این کارکردها برجسته می‌شود که در ایام کرونا بخش کمک رسانی و مواسات محور قرار گرفت.

مدیر عامل بنیاد هدایت گفت: در عرصه جهاد تبیین نیز طی عملیاتی، بیان روایت‌های امید بخش برای تقویت امید در کشور محور قرار گرفت و در عملیاتی دیگر موضوع تعظیم شعائر و اربعین ملاک عمل قرار گرفت.

حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: طی مدت اخیر در زمینه جهاد تبیین بیشتر کنش‌ها به سمت رفع شبهات در زمینه‌های مختلف بوده که این موضوع مهم و جدی است.

وی ادامه داد: معتقدیم در طراحی عملیات‌ها باید رویکرد رو به جلو، تهاجمی، محور فعالیت مساجد باشد و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند در حال نزدیک شدن به قله هستیم که باید ملاک‌های رسیدن به قله شناسایی و معرفی شد تا امید در جامعه تقویت شود.

مدیر عامل بنیاد هدایت عنوان داشت: تولید محتوا در این زمینه مهم است که سلسله نشست‌هایی برای تولید مطالب در این زمینه برگزار شده و ادامه خواهد شد.

«عملیات به قله نزدیکیم» آغاز شد

وی بیان داشت: این عملیات، بخش‌های مختلفی دارد که طرح آن به سازمان‌های تبلیغات اسلامی سراسر کشور ارسال شده است.

مدیر عامل بنیاد هدایت ادامه داد: در این عملیات باید از ظرفیت کنشگری مساجد و هیئت‌ها که کانون جهاد تبیین هستند استفاده شود و این راهبرد می‌تواند در راستای هم افزایی بین مساجد و هیئت‌ها نقش مؤثری داشته باشد.

اهمیت آموزش و کسب مهارت در تولید محتوای تبیینی

حجت‌الاسلام مصطفی محمد دوست مسئول آموزش بنیاد هدایت با تأکید بر اهمیت آموزش مهارت تولید محتوا و مهارت‌های لازم برای انجام جهاد تبیین، گفت: کسی که در میدان جهاد تبیین کار می‌کند قاعدتاً به تجربیاتی نیاز دارد که این تجارب را در کنار بسترهایی همچون نرم افزارها و کانال‌هایی که محتوای فاخر برای جهاد تبیین تولید می‌کنند، در قالب بسته‌هایی ارائه و معرفی کنند.

همچنین حجت‌الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت در توضیح برنامه این معاونت برای پیشبرد عملیات «به قله نزدیکیم»، اظهار داشت: هدف گذاری ما این است که یک‌صد مسجد الگو داشته باشیم که با توانمند کردن این مساجد، آن‌ها را الگونمایی کنیم تا هدف و ایده‌هایی که داریم را بتوانیم در آن مساجد نشان دهیم.

تولید محتوا جهاد تبیین برای ۱۰ هزار مسجد در قالب عملیات «به قله نزدیکیم»

حجت‌الاسلام محلاتی افزود: برای تحقق این اهداف عملیات «مسجد به مسجد» تعریف شد و با کمک دوستان شبکه راهیاری این کار را پیش بردیم. در ۶ ماه نخست امسال ۸۵۰ مسجد را تک به تک به خدمت امامان و عناصر فعال مساجد رسیدیم و مفصل با آنها گفت‌وگو کردیم؛ در این عملیات به دنبال ایجاد انگیزه و افق گشایی بودیم تا ظرفیت‌های مسجد را برای برداشتن گام‌های بعدی استقراء کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی گام دوم عملیات «مسجد به مسجد» ذیل عملیات «به قله نزدیکیم»، گفت: مجاهدت دیگری که دوستان راهیار قرار است در پیش داشته باشند این است که امیدواریم با شناسایی ظرفیت‌های استان‌ها و برگزاری و رونق گعده‌ها، جریان جهاد تبیین شکل بگیرد و در کنار آن، بسته‌های تولید شده که حاصل جلسات و نکات مطرح شده توسط اساتید و صاحب نظران در «حسینیه هدایت» است را به ۱۰ هزار مسجد برسانیم تا جریان خوب تبیینی شکل بگیرد.

در ادامه این مراسم از دو پوستر عملیات «به قله نزدیکیم» و «حسینیه هدایت» توسط حجج‌الاسلام قمی و میرمحمدیان رونمایی شد.

کد خبر 5912605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha