ساکنان غزه مجبور هستند از آب آلوده برای نوشیدن استفاده کنند

ساکنان غزه مجبور هستند از آب آلوده برای نوشیدن استفاده کنند

سخنگوی آژانس آنروا نسبت به خطرات استفاده از آب آلوده در غزه برای مصارف آشامیدنی هشدار داد و به ویرانی بی سابقه در این منطقه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که ساکنان نوار غزه در حال حاضر از آب آلوده برای مصارف آشامیدنی استفاده می‌کنند.

وی افزود: ما نسبت به پیامدها و خطرات نوشیدن آب‌های آلوده هشدار داده ایم. ما شاهد ویرانی بی سابقه در نوار غزه هستیم و نیازهای آوارگان فراتر از توان این آژانس است.

سخنگوی آنروا تصریح کرد: مراکز آژانس در جنوب غزه تاکنون پذیرای ۴۰۰ هزار آواره بوده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون آواره در غزه وجود دارد.

آنروا پیشتر نیز تاکید کرده بود: ما خواهان ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم. اگر اکنون سوخت به غزه منتقل نشود و آب آشامیدنی تأمین نشود، مردم غزه جان خواهند داد.

سخنگوی یونیسف نیز بر ضرورت حمایت کودکان به موجب قوانین بین المللی و بشری تاکید و اعلام کرد: شمار زیادی از کودکان در غزه و خانواده‌های آنها امکان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

وی بیان کرد: ما ناگزیر از ایجاد گذرگاه‌های انسانی به منظور رساندن کمک‌ها به ساکنان غزه هستیم. اوضاع انسانی به ویژه برای کودکان در غزه فاجعه بار است. بیش از ۷۰۰ کودک جان خود را در غزه از زمان حملات اسرائیل از دست داده‌اند.

سخنگوی یونیسف گفت: نه جای امنی برای کودکان در غزه است و نه آب و غذا و دارو.

کد خبر 5912986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha